سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

تمرکززدایی رویکرد جدید حوزه فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه ما در دولت تمرکززدایی است و از بین المللی شدن جشنواره تئاتر ارسباران حمایت می‌کنیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران گفت: امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد: تئاتر کوتاه امروز به نام ارسباران بزرگ شناخته می‌شود و این منطقه یک منطقه اصیل تاریخی با چندین هزار سال سابقه تاریخی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالم که امروز در جمع اهالی فرهنگ، هنر و تئاتر حضور دارم؛ من وقتی این علاقمندی را در مردم منطقه دیدم، امیدوار شدم که می‌توانیم در مناطق مختلف کشور نیز شاهد ارتقای فرهنگ و هنر اصیل ایرانی باشیم.

وی ادامه داد:‌ای کاش رسانه‌های کشور بتوانند چنین جامعه‌ای را به خوبی روایت کرده به تصویر بکشند؛ در این منطقه مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمندانی هستند که طی ۱۵ سال چراغ تئاتر کوتاه و جشنواره آن را روشن نگه داشته و کار بسیار بزرگی را رقم زده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با تمام توان از ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره و بین المللی شدن آن حمایت می‌کنیم، گفت: اعتبارات لازم را نیز تشخیص می‌دهیم و از همکاران می‌خواهم به صورت ویژه این کار را انجام دهند و امیدوارم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

اسماعیلی اضافه کرد: باید استعداد‌های شهرستان‌ها را ببینیم و به جوانان توجه کنیم؛ متاسفانه سال‌ها منابع عمده در مرکز جمع شده و ما تلاش می‌کنیم در طول این دولت این رویه را تغییر دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید هنرمندان خطه آذربایجان امکاناتی داشته باشند که بتوانند در مناطق خودشان بدرخشند و این کار را در برنامه داریم.

وی افزود: این منطقه از قدیم الایام به دلیل رفت و آمد‌های بین المللی محل ظهور هنر‌های مدرن و اصیل بوده است؛ این منطقه توانسته از هنر‌های مدرن غربی استفاده کرده و رنگ و بوی فرهنگ و زبان مردم منطقه را به آن ببخشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ارسباران دروازه ورود برنامه‌های اصیل به همه ایران است؛ ما هنر شهرستان‌ها را تقویت خواهیم کرد و اعلام می‌کنیم با تمام وجود در خدمت هنر اصیل ایرانی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ان شاالله در سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بسیاری از پروژه‌های ناتمام را در برنامه قرار و اعتبار لازم را به آن‌ها تخصیص می‌دهیم و همچنین سفر فرهنگی خوبی را در سفر ریاست جمهوری تدارک می‌بینیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران در اهر باعث شد تا به کار‌های هنری در سایر شهرستان‌های کشور نیز بیشتر توجه شود.

اسماعیلی گفت: جشنواره ارسباران یک نمونه بسیار خوب برای ترویج هنر‌های اصیل ایرانی خواهد بود و امیدوارم سال آینده با بین‌المللی شدن جشنواره شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز برای شرکت در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران به شهرستان اهر سفر کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.