سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد؛

انتقال ۲ مصدوم سوانح جوی به مراکز درمانی

قوسیان مقدم با اشاره به این که هلال احمر در آماده باش کامل به سر می‌برد، از انتقال دو نفر از مصدومین حوادث جوی به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص عملیات‌های امداد و نجات در سطح کشور طی ۷۲ ساعت گذشته گفت: ۱۷۳ مورد عملیات از روز ۱۹ آبان تاکنون در سطح کشور انجام و به ۱۲۱۶ نفر امدادرسانی شد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۲۲ نفر از مصدومین  حوادث مختلف به مراکز درمانی منتقل و برای ۹۵ نفر اسکان اضطراری فراهم شد. همچنین ۱۸ نفر از شهروندان از آب گرفتگی و سیلاب نیز نجات داده شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص عملیات‌ها جهت امدادرسانی به شهروندان سیل‌زده اظهار کرد: ۱۱ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، گیلان، مازندران و مرکزی تحت تاثیر سوانح جوی قرار گرفته اند و به ۷۳۴ نفر از سیلزدگان امدادرسانی شد. دو نفر از مجروحین متاثر از سیلاب به مراکز درمانی منتقل و تخلیه آب از ۳۱ واحد مسکونی با موفقیت انجام شد.

قوسیان مقدم ادامه داد: ۴۳ نفر از شهروندان نیز که در خطر سیل بودند به مناطق امن منتقل و ۵۴ دستگاه خودرو گرفتار در سیل و کولاک نیز رهاسازی شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۲۳۰ نفر در قالب ۵۸ تیم عملیاتی در ماموریت‌های هلال احمر شرکت داشته اند و سایر پرسنل هلال احمر نیز در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی در خصوص وضعیت راه‌های کشور افزود: براساس اعلام سازمان راهداری کل کشور محور چالوس و آزادراه تهران – شمال (قطعه یک و چهار) مسیر (رفت و برگشت) تا اطلاع بعدی مسدود است.

قوسیان مقدم در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور نیز گفت: بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، مازندران، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، بوشهر، تهران، فارس، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.