سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقای سواد خود مراقبتی سالمندان در دوران کرونا

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: محتوای آموزشی ویژه سالمندان با هدف ارتقای سواد خود مراقبتی تدوین و در اختیار مراکز جامع خدمات سلامت قرار گرفته است.

محسن شتی، رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید محتوا برای ارتقای سواد سلامت سالمندان اظهار کرد: با تلاش متخصصان در رشته های مختلف، کتابی در زمینه ارتقای سواد سلامت سالمندان تهیه شده و در اختیار مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت قرار گرفته است. محتوای این کتاب شامل اصول خودمراقبتی سالمندان و ارتقای سطح سلامت آنهاست.

او ادامه داد: یکی از مشکلات جدی سالمندان در دوران همه گیری کرونا بحث قرنطینه و ماندن آنها در منزل است، این موضوع سبب شده تا این افراد دچار مشکلات روحی و روانی، افسردگی و عدم کنترل بیماری های غیرواگیرشان شود.

رئیس اداره سلامت سالمندان بیان کرد: محتوای تولید شده به سالمندان این امکان را می دهد تا بیماری های مختلف خود را کنترل و از خود مراقبت کنند. در تدوین و انتشار این محتوا بیش از ۴۰ استاد از سراسر کشور مشارکت داشته اند تا بهترین مطالب مورد نیاز سالمندان را در اختیار آنها قرار دهند.

شتی گفت: کتاب خودمراقبتی ویژه سالمندان، به صورت چاپی و مجازی موجود است. این کار با هدف حفظ و ارتقای سلامتی سالمندان انجام گرفته شده است. در این کتاب فعالیت های بدنی متناسب با سن افراد و دیگر مطالب در شرایط کرونایی آموزش داده شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.