سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت هزینه بیشتر درمان کرونا در گلستان چیست ؟

مدیر کل بیمه سلامت گلستان می‌گوید: میانگین هزینه درمان بیماران کرونا در استان، ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از میانگین کشوریست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  مهردادکمانگری مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۸۵ میلیارد تومان برای درمان بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت کردیم.

 

مهردادکمانگری افزود: میانگین هزینه‌ای که برای درمان هر بیمار کرونایی در استان انجام دادیم حدود ۵ میلیون تومان است در حالی که میانگین کشوری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: شاید یکی از دلایل افزایش هزینه درمان بیماران کرونایی در استان تعداد بیشتر روز‌های درگیری گلستان با مو‌ج‌های این بیماری و میزان ماندگاری بیشتر بیماران در بیمارستان‌ها برای طی روند درمان بوده باشد.

 

او گفت : علاوه بر این در پیک پنجم با توجه به اینکه تخت‌های بیمارستانی اشباع شده بود بخشی از بیماران به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت می‌کردند.

 

کمانگری افزود : ۳۵ درصد هزینه‌ای که برای هر بیمار کرونایی شده مربوط به هتلینگ یا همان بستری بود ،  ۳۷ درصد هزینه‌ها برای تأمین دارو، ۹ درصد برای ویزیت بیماران، ۶.۷ درصد برای انجام آزمایشات و بقیه در سایر بخش‌ها از جمله پاراکلینیک و تهیه لوازم بود.


مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: از ابتدای ورود داروی رمدسیویر به پروتکل درمان کرونا در استان تا کنون ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

 

بیمه سلامت یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور است که از جمعیت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری در استان گلستان یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر یعنی ۵۸ درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

انتهای پیام / فا

 

منبع : صدا و سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.