سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مورد اختلال سکوت انتخابی چه میدانید؟

رئیس آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، از اختلال اضطرابی شدید لالی انتخابی یا سکوت انتخابی می گوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی حمیدی، رئیس  آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: لالی انتخابی یا سکوت انتخابی؛ اختلال اضطرابی شدیدی است که در آن فرد با وجود توانایی کافی برای صحبت کردن در برخی شرایط نظیر موقعیت‌های اجتماعی خاص قادر به صحبت کردن نیست، این اختلال مرتبط با دوران کودکی است، اما اگر به موقع درمان نشود می‌تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

حمیدی افزود: فرد مبتلا به لالی انتخابی در برخی شرایط از صحبت کردن امتناع می‌کند و قادر به صحبت کردن نیست به همین خاطر، انتظار برای صحبت کردن از آن‌ها در این شرایط می‌تواند واکنش وحشت زدگی را به همراه داشته باشد.

او اصلی‌ترین روش درمان لالی انتخابی را رفتار درمانی دانست و گفت: رفتار درمانی شامل قرار دادن تدریجی کودک در معرض وظایف گفتاری دشوار در روابط حمایتی است، تمرین با قدم‌های آسان‌تر آغاز می‌شود و به تدریج سخت‌تر می‌شود.

رئیس  آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد ادامه داد: از کودکان خواسته می‌شود وظایفی را انجام دهند که با موفقیت روبرو خواهند شد، به این ترتیب موفقیت او مورد تشویق قرار میگیرد و با گذشت زمان، کودکان می‌فهمند که اضطرابی که هنگام صحبت دارند بدون اینکه لازم باشد از صحبت کردن دوری کنند، کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.