سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره بها در کرمانشاه

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت : افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره بها در کرمانشاه رعایت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بابک مرادی رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت : اتحادیه مشاورین املاک در کرمانشاه دارای سه هزار عضو بوده که از این تعداد عضو ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر مشاور املاک فعال هستند.

او گفت : قبل از صدور پروانه کسب ابتدا دوره‌های آموزشی برای متقاضیان برگزار و سپس گواهینامه تخصصی توسط اداره ثبت و اسناد برای دفاتر مشاور ملاک صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه افزود: کلاس‌های تخصصی متقاضیان راه‌اندازی دفاتر مشاور املاک در ابتدا به صورت حضوری انجام می‌گرفت که به دلیل شیوع کرونا و حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مرادی افزود: تعداد دفاتر مشاور املاک بدون مجوز فعالیت در کرمانشاه محدود بوده و هم چنین کرمانشاه در موضوع عقد قرارداد‌های الکترونیکی از سال ۹۸ عملکرد مطلوبی داشته و مردم در صورت مراجعه به مشاورین املاک از قرارداد‌های الکترونیکی استفاده کنند.

او با اشاره به فعالیت تعدادی از سایت‌های اینترنتی در موضوع قیمت گذاری املاک، گفت: هم اکنون اکثر قرارداد‌ها به صورت توافقی بین مالک و خریدار عقد می‌شود و در بحث اجاره و تعیین قیمت املاک مشاورین املاک حق دخالت نداشته و مالکین تعیین کننده قیمت هستند که همین موضوع در مقاطعی سبب ایجاد تشنج در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه افزود: کرمانشاه تنها شهری است که توانست نخستین اقدام را در موضوع قیمت گذاری اجاره بها مسکن انجام دهد و قیمت اجاره بها تنها ۲۰ درصد افزایش داشته و با توجه به گستردگی شهر کرمانشاه بازرسی اتاق اصناف موظف بوده بر فعالیت دفاتر مشاور املاک نظارت کند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
کجا ۲۰ در صد اضافه شده است والله صاحب خانه ما پیشنهاد ۲ میلیون کرایه بیشتر در سال جدید داد . و بناگاه معاملات ملکی در حضور ما و صاحبخانه گفت گفت : این خانه کرایه اش بیشتر از این قیمت است .!