سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهایی زندانی از چوبه دار

یک زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.

علی صالحی گفت: این پرونده قتل عمد به شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که با پیگیری اعضای این شورا و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسه‌های متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش گردید.

او افزود: ولی دم این پرونده قتل، خود نیز یکی از زندانیان ندامتگاه بندرعباس است که گذشت وی اقدامی درخور تحسین است و اعلام رضایت در این خصوص به طور قطع رضایت الهی را به همراه دارد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: با توجه به رویکرد جدید دستگاه قضایی و تأکید‌های رییس محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف، خوشبختانه این مجموعه به موفقیت‌های مهمی در این عرصه دست یافته است.

صالحی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۸ نفر از زندانیان با تلاش و پیگیری شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان با استفاده از مباحث میانجیگری، جذب کمک‌های مالی از خیرین و همچنین ایجاد حلقه‌های صلح و سازش آزاد شدند.

این مقام مسوول گفت: جایگاه صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد و در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما بار‌ها بر این امر پسندید تأکید شده است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.