سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر رابرت مالی به غرب آسیا قبل از آغاز مجدد مذاکرات وین

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است در سفری ۱۰ روزه به کشور‌های غرب آسیا سفر کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است در سفری ۱۰ روزه به کشور‌های غرب آسیا سفر کند.

در این سفر که پیش از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد، مالی به عربستان، امارات، بحرین و اراضی اشغالی سفر خواهد کرد و با مقامات آن‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌ها درمورد آغاز مجدد مذاکرات رایزنی خواهد کرد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که  علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در توییتی نوشته بود که در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

رابرت مالی ماه گذشته نیز برای رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران به خاورمیانه سفر کرده و با مقامات کشور‌های قطر، امارات و عربستان در این باره گفتگو کرده بود.

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.