سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

شورای فرهنگ عمومی در سیاست‌گذاری حوزه فرهنگ نقشی راهبردی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی پارلمان فرهنگی است گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ نقشی راهبردی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فرهنگ عمومی یکی از ابعاد و بخش‌های فرهنگ است که تعاریف مختلفی برای آن صورت گرفته اظهارداشت: فرهنگ عمومی شامل فرهنگی است که مسائل عام مانند نهاد خانواده، تغذیه، لباس، پوشش، معاشرت، راهنمایی و رانندگی و مقولات اینچنینی به آن مرتبط و حوزه‌هایی مانند دین و زبان نیز جزو آن است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در سیستان و بلوچستان سابقه‌ای بیش از ۲۰ سال دارد افزود: فرهنگ عمومی در سال ۶۴ به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب که در آن زمان رییس جمهوری بودند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و شورای فرهنگ عمومی در کشور ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از مقولات مهم این برهه زمانی روز کتاب و کتابخوانی است تصریح کرد: امید است همگان همواره مانوس کتاب باشیم و به صورت کاربردی از آن در موقعیت‌های گوناگون استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این هفته از ۲۴ آبان تا یک آذر است و در روزهای دوشنبه (حضور بر مزار شهدا و تجدید پیمان با آنان)، سه‌شنبه (رونمایی از نمایشگاه اهل قلم استان و تقدیر و بازدید از کتاب‌فروشی‌ها)، چهارشنبه( بزرگداشت رییس الذاکریین)، پنجشنبه (رونمایی از تازه‌های اهل قلم سیستان و بلوچستان و معرفی چهار کتاب اثرگذار)، جمعه(جشنواره کتاب عشایر)، شنبه( دیدار با اهل قلم و نویسندگان) و یکشنبه( اختتامیه جشنواره) برگزار خواهد شد.

مسگرانی تصریح کرد: سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی نیز برگزار خواهد شد که در آن از ۱۷ اثر ورودی ۹ اثر پذیرفته‌شده که شامل ۲ اثر از زابل، پنج اثر زاهدان، یک اثر سراوان و یک اثر از کنارک است.

همچنین در پایان این نشست از پوستر فراخوان جشنواره تولید محتوا با محوریت فرهنگ عمومی رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.