سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید انار در آرادان هشت هزار تن برآورد شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان گفت: میزان تولید انار از باغ‌های شهرستان آرادان در غرب استان سمنان امسال هشت هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجید نادری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان گفت: عملیات برداشت انار از باغ‌های آرادان آغاز شد و پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد.

او گفت: ۲۹۷ هکتار باغ بارور و ۱۰۲ هکتار غیربارور در شهرستان آرادان وجود دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان، متوسط عملکرد انار از باغات این شهرستان را ۲۸ تن در هر هکتار عنوان کرد و گفت: عمده‌ترین ارقام انار تولیدی در آرادان ملس ساوه، گلوباریک و محمودآبادی است.

او با اشاره به نبود صنایع فرآوری مناسب در شهرستان آرادان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار سودآور باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان با توجه به ارزش اقتصادی محصول انار گفت: در صورت حمایت از تولیدکنندگان می‌توان تولید و اشتغال را در این شهرستان افزایش داد.

ایران با برداشت یک میلیون تن از ۸۲ هزار هکتار انارستان رتبه نخست تولید انار جهان را دارد و سمنان هم از نظر میانگین برداشت در هر هکتار رتبه نخست کشور را داراست.

میانگین برداشت انار در هر هکتار از انارستان‌های استان سمنان حدود ۲۰ تن است که این رقم در برخی باغ‌های نمونه به بیش از ۶۰ تن در هکتار هم می‌رسد.

انار در تمام شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود، اما سمنان، درجزین، گرمسار، آرادان و ایوانکی بهترین و با کیفیت‌ترین و اقتصادی‌ترین باغ‌های انار استان را دارند.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۴۷ هزار بهره بردار در بخش‌های مختلف دارد.

انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.