سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آفت گلوگیر به جان انارستان‌های شهرضا

نفس انارستان‌های شهرضا با همه گیر شدن کرم گلوگاه در کشور به شماره افتاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با اشاره به ناکارآمدی سموم و لزوم مبارزه تلفیقی گفت: مبارزه تلفیقی، شامل مبارزه زراعی همراه با آبیاری، تغذیه منظم و جمع آوری میوه‌های آلوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: مبارزه با  آفت کرم گلوگاه انار باید از فصل زمستان و با جمع کردن و از بین بردن انار‌های آلوده آغاز شود و با تغذیه، آبیاری و کوددهی مناسب در فصل بهار ادامه یابد.

احمدرضا رییس زاده افزود: کرم گلوگاه انار از آفت‌های ماندگاری است که بیش از پنج نسل در سال ادامه دارد و این موضوع مدیریت و کنترل جمعیت آفت را دشوار می‌کند.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرچم زدایی، پاک کردن محل پرچم ها، پوشاندن تاج میوه و استفاده از دور کننده‌ها روش‌هایی است که به صورت ترکیبی در برخی باغ‌ها اجرا شده و میزان خسارت را تا حد زیادی کاهش داده است.

زهرا جلیلی مقدم افزود: مبارزه لکه‌ای با آفت فایده‌ای ندارد و همه باغداران باید در کنار هم به از بین بردن این آفت کمک کنند.

کرم گلوگاه انار باعث کاهش کمّی و کیفی محصول می‌شود و احتمال انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا به بدن انسان را افزایش می‌دهد.

پیش بینی می‌شود که از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های انار استان اصفهان بیش از ۹۰ هزار تن انار برداشت شود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.