سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فناوری و اطلاعات ایلام:

مشکل اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار چوار بزودی رفع می‌شود

بیرامی از رفع مشکل اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان چوار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، علی بیرامی مدیرکل فناوری و اطلاعات ایلام، گفت: اکنون روستا‌های حاج بختیار، بهارستان، شهید رجایی، گلزار، گله جار، چمن، صیدمحمد، پاچم و گنجوان به شبکه ۳G / ۴G اتصال پیدا کرده اند.

او افزود: ایجاد یک سایت ۲G در چغاکبود و بان امرود با وجود منع قانونی برای ما به دلیل زیر ۲۰ خانوار بودن در سرشماری، اما در یکی دو روز آینده سایت بانویزه روشن و متصل خواهد شد.

مدیرکل فناوری و اطلاعات ایلام ادامه داد: در سایت ریزه ونو و سرچم لو و دهارون، فونداسیون شروع شده و روستای قبله با حمایت فرماندار چوار از محل اعتبارات مرزی مقرر شده توسط مخابرات بزودی اجرا می‌شود.

بیرامی بیان کرد: در صورت تامین تجهیزات اینترنت روستا‌های بانسرو، گره چگا و پاقلعه و احداث یک سایت برای پلک لک و پلک گردل و یک سایت چگا و چنان ابلاغ شده و بزودی فعالیت اتصال آن‌ها شروع می‌شود.

او افزود: سال‌های قبل منطقه ابزا و روستا‌های قبل و بعد کلا به اینترنت‌های وب ۴G متصل شدند و با حضور وزیر وقت ارتباطات در مسجد آبزا افتتاح شدند.

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان ایلام مطرح کرد: به تازگی با توجه به پیگیری نماینده مردم ایلام یک دستگاه خودپرداز را در گنجوان راه اندازی کردیم و شهر چوار و منطقه مورت و پالایشگاه و پتروشیمی همگی به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارند.

بیرامی مطرح کرد: امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس مشکل اینترنت خانوار‌های زیر۲۰ خانوار همچون برجعلی، طاق تاوی، بان زیارت و چند روستای دیگر برطرف شود.

او اظهار کرد: یک سایت micro موقت تا اجرای سایت جدید پلک لک در پلک گردل و بر روی دکل صداوسیما نصب شده که بطور قطع بدلیل مانع کوه ارتباط ایده ال نیست ولی با راه اندازی سایت جدید مشکل این روستا‌ها رفع می‌شود.

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان ایلام افزود: اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب و اجرا شده اند.

شهرستان تازه تأسیس چوار در فاصله ۱۵ کیلومتری ایلام واقع است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
روستای بلیین در ۸ کیلومتری ایلام فاقد اینترنت و حتی انتن دهی مناسب می باشد ولی متاسفانه نماینده نداریم پیگیری کنه
البته مشکلات زیاده ....