سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

ارتباط دانش‌آموزان و کتابخانه مدارس باید احیا شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتباط عمیق میان دانش آموزان و کتابخانه مدارس باید احیا شود و سرانه مطالعه غیردرسی دانش آموزان افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین کتابخانه دانش آموزی خیرساز کشور با نام "فرزانه گواهی" در مشهد گفت: حرکت خیران برای ساخت مدرسه از خطه خراسان رضوی و جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آغاز شد و به تمام کشور تسری یافت و تاکنون نیز خیران مدرسه ساز حرکت‌های بی‌نظیر در عرصه آموزش و پرورش انجام داده‌اند.

او افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی همیشه سردمدار حرکت‌های بزرگ در کشور بوده و در این مسیر موفق عمل کرده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت و جامعه را دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: تشخیص درست نیکوکار مرحوم در ساخت این کتابخانه دانش‌آموزی با بهترین نحو ممکن قابل قدردانی است.

کاظمی بیان کرد: پس از افتتاح این فضای ارزشمند باید در زمینه استفاده و اثربخشی آن تلاش شود، زیرا کتابخوانی که باید ریشه آن در مدرسه باشد بسیار کمرنگ شده است.

او تصریح کرد: در ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و کتابخانه، نوسازی و بهسازی، تجهیز و افزایش کتاب‌های کتابخانه‌های مدارس ضعیف عمل شده و با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی شاهد فاصله بین دانش آموزان و کتاب هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تقویت و تجهیز کتابخانه مدارس احساس می‌شود. باید کمک کنیم که مشکل تجهیزات این کتابخانه به خوبی حل شود و این مرکز بطور کامل تجهیز گردد.

کاظمی اظهار کرد: این کتابخانه قرار است دستکم به ۱۰ هزار دانش آموز خدمات ارائه کند ضمن اینکه برای تامین کتاب‌های این کتابخانه باید در قالب طرحی از تمام دانش آموزان استان کمک گرفته شود و عناوین کتاب‌های مورد نیاز هم باید اعلام شود تا در قالب یک فراخوان تامین گردد.

او افزود: اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز این کتابخانه اختصاص خواهیم داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مکان باید محل تردد متراکم دانش آموزان با هدف افزایش سرانه مطالعه غیردرسی باشد و علاوه بر این باید برنامه ریزی‌های فناورانه در این کتابخانه انجام شود.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.