سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

شفافیت تجاری در آذربایجان‌شرقی ۸۹ درصد است

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۸ هزار و ۵۷۱ فعال تجاری دارای کد نقش در این خطه اعلام کرد: شفافیت تجاری استان ۸۹ درصد است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات کالا‌های مشمول در سامانه‌های تجارت و انبارها، گفت: تاکنون اطلاعات حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ انبار آذربایجان شرقی از طریق صحت سنجی، تایید و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ انبار جدید فعال نیز طی امسال شناسایی و ثبت شده است.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی و آموزش سامانه‌ها از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی، تبلیغاتی و آموزشی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌های صنعتی استفاده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه مبانی و الزامات ثبت اطلاعات توسط مشمولین در سامانه‌ها در برنامه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی تشریح شده است، ادامه داد: در ۲ سال گذشته دوره‌های متعدد توجیهی و آموزشی برای انجمن‌ها و روسای اتحادیه‌های مشمول سامانه جامع تجارت نظیر انجمن‌های فولاد، پتروشیمی، اتحادیه‌های فروشندگان مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، مرغ فروشان، پکیج، بنکداران مواد غذایی و روغن موتور برگزار شده است.

وی با اشاره به استقرار کارشناسان سازمان صمت آذربایجان شرقی در اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان به منظور پاسخگویی به فعالین تجاری و صنعتی در حوزه سامانه ها، گفت: فهرست فعالین تجاری کالا‌های مشمول، از سامانه‌ها به صورت مستمر استخراج و به حوزه بازرسی و ادارات صمت شهرستان‌ها جهت اعمال نظارت‌های لازم ارسال می‌شود.

پایدار خاطرنشان کرد: در صورت عدم ثبت اطلاعات کالا‌های مشمول در سامانه‌های یاد شده، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.