سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی اواخر امروز به بوشهر می‌رسد/ هشدار درباره وزش باد و تلاطم دریا

هواشناسی بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز، درباره وزش باد شدید و مواج شدن دریا تا یکشنبه هشدار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به مناطق جنوب غرب کشور، سرعت وزش باد‌های جنوبی در نیمه شمالی خلیج فارس افزایش می‌یابد و سواحل استان بیشتر در قسمت‌های شمالی و مرکزی تا اواخر وقت جمعه مواج خواهد بود.

پیش از این هواشناسی اعلام کرده بود که در این مدت وقوع صاعقه و ریزش تگرگ در برخی نقاط مستعد دور از انتظار نیست و احتمال شکستن درختان و سقوط سازه‌های ناپایدار، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

همچنین توصیه شده است که از قرارگرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود. همچنین از محصولات کشاورزی محافظت شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد و آبگرفتگی معابر انجام گیرد.

هواشناسی تاکید کرده است که در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی پرهیز شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی (به سازه‌های دریایی و ساحلی) اندیشیده شود.


بیشتر بخوانید


هواشناسی استان بوشهر، برای فردا تا ظهر شنبه نیز در برخی ساعات وقوع رگبار باران همراه با رعدو برق و وزش تند باد لحظه‌ای بویژه در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان پیش بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از ظهر شنبه (۲۲ آبان) تا اواسط یکشنبه (۲۳ آبان) به سبب وزش باد‌های به نسبت شدید شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان در این مدت تا حدودی مواج خواهد بود.

از دریانوردان خواسته شده آمادگی لازم را برای رویارویی خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر همراه با وزش باد گاهی گردوخاک، به‌تدریج افزایش ابر و از اواخر وقت در برخی از نقاط شمالی و مرکزی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از بعدازظهر در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان ۱۸ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، از عصر امروز در سواحل شمالی و مرکزی به‌تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ و فراساحل گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۱۵: ۰۸، مد ساعت ۱۶:۵۵ و جزر دوم ۱۷:۵۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.