سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای قطع درختان در پارک طالقانی کازرون چه بود؟ + فیلم

شهردار کازرون درخصوص قطع درختان اکالپیتوس در پارک طالقانی شهرستان کازرون پاسخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی شایعه قطع درختان اکالیپتوس پارک طالقانی (پیروزی) شهرستان کازرون در فضای مجازی، شهردار این شهرستان در این خصوص پاسخ داد.  

رضا نوذری، شهردار کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد شایعه قطع و قلع و قمع درختان اکالیپتوس پارک طالقانی (پیروزی) در این شهرستان با بیان اینکه هیچ درختی حذف نشده و درختان تنها هرس شده اند، اظهار کرد: عمده این درختان در خطر شکستگی قرار داشتند، کما اینکه بعضی از آن‌ها به دلیل بادگیر بودن دچار خمیدگی شده بودند.

او ادامه داد: در سال‌های قبل نیز شکستگی این درختان در فصل پاییز و زمستان خطرآفرین شده و گاهی مسیر آب راه کوه را مسدود کرده بود، لذا با طرح مسئله در کمیسیون ماده ۷ و پس از بررسی کارشناسان، هرس و سرزنی این درختان به تصویب رسید و اجرا شد.

شهردار کازرون اضافه کرد: در سال ۹۷ نیز همزمان با نوسازی این محوطه، با هدف رفع خطر و زیباسازی درختان این منطقه، بخشی از این درختان اکالیپتوس هرس شد که در همان برهه زمانی نیز به علت اعتراض و اظهار نگرانی برخی از شهروندان ادامه کار متوقف شد، اما با گذشت زمان می‌بینیم که همان درختانی که ۳ سال قبل هرس شدند، امروز شاداب‌تر و قوی‌تر رشد کرده و جلوه زیباتری ایجاد کرده اند.

نوذری افزود: اکنون که طرح پارک طالقانی با توسعه چمن کاری و روشنایی درحال اتمام است، هرس و زیباسازی این درختان الزام آور بود، بنابراین پس از بررسی‌های کارشناسی و مشورت با کارشناسان کشاورزی، هرس درختان این محوطه در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه هرس و سرزنی از ارتفاع بالای ۲ متر انجام شده، افزود: این نوع هرس و سرزنی، یک نیاز اساسی جهت بازیابی توان حیاتی این نوع درختان است، ضمن اینکه در نگهداری فضای سبز نیز امری عادی و مرسوم محسوب می‌شود و موارد مشابه آن در دیگر شهر‌ها هم اجرا شده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اگه درختان بیشتری کاشته بشه خیلی تاثیر داره توی وضعیت آب و هوا، بخصوص این چند سال اخیر هوای کازرون خیلی گرم شده دریاچه پریشان هم که خشک شده