سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا ۶۷ میلیارد تومان به گردشگری استان کرمانشاه خسارت زد

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرونا بیشترین خسارت را به حوزه گردشگری وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرونا تاکنون ۶۷ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان خسارت وارد کرده است، گفت: یک هزار و ۱۳۰ شغل حوزه گردشگری هم از بین رفت که به مرور این آمار بیکاری به نصف کاهش یافته است.

او شروع واکسیناسیون و عادی شدن شرایط را موجب رونق گردشگری و احیای شغل‌های از بین رفته دانست و افزود: در این زمان ۱۹ میلیارد تومان درخواست تسهیلات در حوزه گردشگری به ثبت رسید که ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شد و مابقی در شعب بانک معطل مانده است.

گوهری با اشاره به اینکه کرونا بیشترین خسارت را به حوزه گردشگری وارد کرد و فعالیت‌ بخش‌های مختلف را به پنج درصد قبل از کرونا کاهش داد، ادامه داد: بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به طور کامل تعطیل شد و بسیاری از آنها هم نیروهای خود را تعدیل کردند و آسیب‌های جدی دیدند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ثبت جهانی اورامانات را نقطه عطفی در رونق گردشگری استان دانست و اظهار داشت: همه بخش‌های استان باید درگیر این موضوع باشند تا بتوانیم علاوه بر حفاظت و صیانت از این میراث گرانبها، با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی رونق گردشگری پایدار را در منطقه ایجاد کنیم.

گوهری از تعیین دبیرخانه متمرکز اورامانات و شورای سیاست‌گذاری برای این منظر خبر داد و بیان داشت: برای ارتقا سطح معیشت مردم و تاثیرگذاری برندسازی این ثبت جهانی، یک مشاور اقتصادی در کنار دبیرخانه اضافه کردیم تا مسایل مربوطه مانند استعلامات دستگاه‌های اجرایی و مخاطرات زیست محیطی را به صورت علمی و تخصصی بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

او توسعه پایدار منطقه را در گرو خرید علم دانست و گفت: یک مشاور بین‌المللی هم به مجموعه اضافه می‌کنیم که وزارت‌خانه این مشاور را انتخاب می‌کند و اکنون نیز در شرف عقد قرارداد هستند.

گوهری ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه مردم مدت زیادی است خانه‌نشین بوده‌اند و از نظر روحی به مسافرت نیاز دارند و اینکه واکسیناسیون در ایران و جهان در حال تکمیل است، با حجم بالای گردشگران خارجی و داخلی مواجه شویم.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.