سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت هوای مشهد؛ ناسالم برای گروه های حساس

شاخص کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۰۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، شاخص کیفیت هوای این کلان‌شهر طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۰۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شاخص فعلی هوا بر روی عدد ۸۲ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

کیفیت هوای مشهد غیر از پنج منطقه سرافرازان، سمزقند، امامیه، صنف و ماشین‌ابزار که در شرایط قابل قبول قرار دارد، در سایر مناطق، نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است‌. 

بررسی غلظت آلاینده‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد، غیر از دی اکسید گوگرد، سطح تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در این ساعت کاهش داشته است.

از ابتدای امسال تا امروز، ساکنان کلان‌شهر مشهد ۶ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول، ۴۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز هوای ناسالم برای همه افراد را تنفس کرده‌اند.

عوارض بهداشتی شرایط نارنجی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان است و طبق دستورالعمل احتیاطی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید در چنین شرایطی فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.