سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ درصد جمعیت شهرستان عجب‌شیر سالمند هستند

معاون فرماندار شهرستان عجب‌شیر با اعلام این که در حال حاضر جمعیت به سمت پیری پیش می‌رودگفت: ۱۳ درصد جمعیت این شهرستان سالمند هستند که خود زنگ خطری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رضا عاشقی معاون فرماندار شهرستان عجب‌شیر روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای سالمندان و ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان عجب‌شیر گفت: تعداد کل سالمندان شهرستان هشت هزار و ۸۰۰ نفر است.

او با بیان اینکه رسیدگی به امور سالمندان در جامعه ضروری است افزود: ساماندهی وضعیت سالمندان و برطرف کردن نیاز‌های اجتماعی آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

او افزود: دستگاه‌های متولی باید به مناسب‌سازی اماکن عمومی و پارک‌ها برای بهبود رفاه سالمندان توجه کرده و برای افزایش حضور سالمندان در اجتماع نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون فرماندار عجب شیر بر شناسایی افراد سالمند و کمک به ارتقای وضعیت آن‌ها در شهرستان عجب‌شیر توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

عاشقی افزود: باید همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن انجام شود و زمینه حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه را فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

او بر لزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آن‌ها تاکید کرد و گفت: تیم نظارتی مناسب سازی بر اماکن عمومی مانند بوستان ها، ادارات و بانک‌هایی که معلولین بیشتر با آن‌ها سر و کار دارند نظارت کنند و این مکان‌ها را در اولویت مناسب سازی قراردهند.

او افزود: مناسب سازی محیطی ادارات و نهاد‌های شهرستان در ارائه خدمات به جامعه معلولین، جانبازان و سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرماندار عجب شیر اظهار کرد: وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت‌های خود کمک بگیرند و آن را تنها وظیفه اداره بهزیستی ندانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.