سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق ۸۱ درصدی واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۲ سال در مرحله نخست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸۱.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در چهارمحال و بختیاری، دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکنون، ۶۱.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او افزود: ۷۷۳ هزار و ۴۴۰ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال این استان را تشکیل می‌دهند که ۸۱.۳ درصد این جمعیت تاکنون یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: درصد واکسیناسیون در استان حدود یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

او با اشاره به ورود یک میلیون و ۴۳۲ هزار دُز واکسن به استان، اظهار داشت: از کل واکسن تحویلی به استان یک میلیون و ۳۴۰ هزار دُز آن توزیع و یک میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن تزریق شده است.

جزایری با اشاره به اینکه این استان در واکسیناسیون دانش‌آموزان از استان‌های برتر کشور است، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اما ۱۵ درصد معلمان تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند.

او در خصوص واکسیناسیون کارکنان کارخانه‌های استان، گفت: تاکنون ۷۹ درصد جمعیت هدف این قشر دست کم یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

جزایری میانگین درصد واکسیناسیون اصناف استان را ۶۰ درصد اعلام و بیان کرد: به اصنافی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند یک هفته فرصت داده می‌شود تا واکسن تزریق کنند در غیراینصورت مشمول محدودیت‌های هوشمند می‌شوند.

او به شاخص‌های اصلی پروتکل‌های بهداشتی متناسب با اجرای محدودیت‌های هوشمند اشاره کرد و افزود: تزریق واکسن یا انجام تست pcr آزمایشگاهی هفته‌ای دو بار، استفاده مناسب از ماسک، رعایت فاصله حداقل دو متر، تامین چهار مترمربع فضا برای هر نفر به خصوص در فضای بسته، تامین تهویه مناسب، تامین امکانات شست‌وشو یا ضدعفونی دست و گندزدایی سطوح مشترک از جمله این دستورالعمل‌ها به شمار می‌رود.

جزایری اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا روز ۱۸ آبان ماه، ۲۴۳ هزار و ۱۵۳ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا گرفته شده که بر اساس آن ۸۴ هزار و ۸۲۰ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.