سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قیمت خودرو با حذف لوازم جانبی!/ قیمت گذاری خودرو آزاد می شود؟

افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته، برای بسیاری از خریداران موجب ابراز نارضایتی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، از روز گذشته خودروسازان ۱۴ تا ۱۸ درصد قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را افزایش داده اند، تا جایی  که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶۰ میلیون تومانی از ۱۲۷ میلیون به ۱۸۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز از ۱۲۴ میلیون به ۱۴۵ میلیون تومان، پژو پارس بنزینی از ۱۴۰ میلیون به ۱۶۰ میلیون تومان، رانا پلاس از ۱۸۰ میلیون به ۲۰۸ میلیون تومان رسیده است.  

همچنین تیبا ۲ از ۱۰۶ میلیون به ۱۲۳ میلیون تومان، کوئیک s از ۱۵۶ میلیون تومان به ۱۷۸ میلیون تومان، شاهین از ۳۰۰ میلیون به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است. موضوعی که مسئولان شورای رقابت آن را دیروز تکذیب کردن و گفتند که خودروسازان باید محصولات خود را با قیمت گذشته بفروشند.  

خودروسازان کماکان موظف هستند که خودرو‌های مورد تعهد را براساس جدول و زمانبندی تعهد شده و با قیمت‌های مصوب شورای رقابت تحویل خریداران کنند و کلیه مصوبات شورا بایستی توسط خودروسازان اجرا شود و هرگونه اظهارنظرِ معطوف به افزایش قیمت خودرو‌های انحصاری طبق قانون، منوط به مصوب شدن آن در شورای رقابت خواهد بود.

لازم به ذکر است که آخرین تغییرات قیمتی شورا در چارچوب دستورالعمل تنظیمی مصوب شورای رقابت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ بوده است؛ لذا با توجه به اینکه براساس ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، تشخیص انحصاری بودن بازار صرفا و صراحتا جزو اختیارات شورای رقابت است، مادامیکه شرایط انحصاری در بازار خودرو‌های مشمول دستورالعمل‌های شورای رقابت تداوم داشته باشد و امکان تعیین قیمت و تحمیل شرایط قراردادی غیر‌منصفانه از سوی انحصارگر وجود داشته باشد، کماکان کلیه دستورالعمل‌های مصوب "شورای رقابت" برای بنگاه‌های ذیربط و خودرو‌های مشمول دستورالعمل، لازم‌الاجرا خواهد بود.

بدیهی است عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط قیمت‌گذاری و فروش مصوب شورای رقابت توسط واحد‌های تولیدی، تخطی از اجرای قوانین مصوب تلقی شده و پس از رسیدگی نسبت به احقاق حقوق مصرف‌کنندگان اقدام خواهد شد.

همین موضوع باعث شده که قیمت خودرو در بازار آزاد نیز افزایش داشته باشد، به طوری که خودرو کوئیک از ۱۶۰ میلیون در یک هفته به ۱۸۸ میلیون تومان رسیده است؛ قیمت کوئیک اتوماتیک ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد بود، اما اکنون قیمت این خودرو در کارخانه به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است و آنطور که فروشندگان خودرو می‌گویند قیمت این خودرو در بازار آزاد به ۳۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.  

اما نکته حائز اهمیت اینجاست که خودروسازان به افزایش قیمت اصرار دارند، اما سال به سال آپشن‌ها را از روی خودروهایشان حذف می‌کنند. طبق مشاهدات میدان طی چند سال اخیر برخی از آپشن‌ها هم از روی خودرو‌های سایپا و هم از روی خودرو‌های ایران خودرو حذف شده است.  

تیبا  آینه برقی - شیشه بالابر برقی عقب - رینگ آلومینیومی
پژو پارس ترمز عقب دیسکی - رینگ آلومینیومی
پژو 206  کروز کنترل - سنسور دنده عقب - ترمز عقب دیسکی رینگی - رینگ آلومینیومی 
پراید رادیو پخش - جعبه ابزار کوچک - زه بغل در
دنا پلاس 

کروز کنترل - ترمز عقب دیسکی - سانروف - آنتن سقف کوسه ای - رینگ آلومینیومی 

کارشناسان خودرو می گویند خودروسازان به بهانه قیمت های دستوری، آپشن خودرو را طی این سال ها حذف کرده اند.

چرا برخی لوازم جانبی از روی خودروهای داخلی حذف شد؟

شاه جویی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون به دلیل اینکه شورای رقابت برای خودروسازان قیمت تعیین می کردند و همین عامل باعث شد تا آنها برخی آپشن ها را از روی خودروهایشان حذف کنند، گفت: نقش شورای رقابت در بهبود بازار خودرو، به این صورت است که باید در یک بازاری که به صورت انحصاری است، با مداخله و با تنظیم گری بازار را از انحصار خارج کند. 

او ادامه داد: اما در شرایطی که در کشور ما این انحصار در خودروسازی به صورت ویژه تر و خاص تری وجود دارد، شورای رقابت نمی تواند این نقش را ایفا کند، یعنی تاکنون نتوانسته این کار را انجام دهد. مدلی که اکنون شورای رقابت تلاش می کند که با آن بازار را کنترل کند، این است که با قیمت گذاری دستوری و با قیمت گذاری که کف قیمت برای هر خودرو تعیین می کند، باعث می شود که هزینه تمام شده کارخانه و هزینه ای که برای مصرف کننده در بازار آزاد وجود دارد، فاصله معناداری داشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در صورتی که نقش شورای رقابت می‌تواند فراتر از این موارد باشد؛ شورای رقابت باید‌ فرمول تعیین قیمت خودرو را اصلاح کند، به این معنی که فرمول باید شفاف باشد و پایه سال ۹۱ نباشد چرا که آن چیزی که مشاهده می کنیم با قیمت سال ۹۰ و با شاخص هایی که بانک مرکزی اعلام می کند، قیمت خودرو توسط شورای رقابت اصلاح می شود اما این اصلاح هم مدت زمان طولانی زمان می برد که بیان و ارائه شود.

شاه جویی ادامه داد: اکنون با قیمت دستوری، خودروسازان این انگیزه را پیدا کرده اند که برخی آپشن هایی که روی خودرو بوده را از روی خودرو بر می دارند و به صورت آپشن اضافی می فروشند، در صورتی که اگر شورای رقابت یک سری مکانیزم های تشویقی برای بهبود کیفیت محصولات را لحاظ کند، خودروساز تمایل دارند کیفیت محصولات خود را افزایش دهند. 

تحریم ها، دلیل بر حذف ضبط از روی پراید!

نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تحریم هستیم و نمی توانیم برخی قطعات را تامین کنیم، گفت: متاسفانه در تامین برخی از قطعات به خارج از کشور وابستگی داریم که همین عامل باعث شده تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان افزایش یابد، به طور مثال اکنون در تامین تراشه‌های الکترونیکی به مشکل خورده ایم.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: از طرفی اکنون تحریم هستیم و شرایط به حالت قبل از تحریم برنگشته است که بخواهیم بگوییم تولید مانند قبل شود. به دلیل کمبود تراشه داریم ممکن است خودروسازان برخی قطعات را روی خودرو قرار ندهند.

نعمت بخش تشریح کرد: به طور مثال سایپا رادیو ضبط را از روی خودرو پراید برداشته است اما مبلغ آن  که ۸۰۰ هزار تومان است به مشتری باز می گرداند این کار را به این دلیل انجام می دهد تا خودرو به پارکینگ نرود و به همین دلیل روی خودرو قرار نمی‌دهند. 

با تمام این افزایش قیمت  ها اما دیگر لازم نیست که سند خودرو مشتریان برای فروش خودرو در رهن کارخانه باقی بماند.

گزارش از فائزه شعبانی اصل 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
دولت آقای ریسی شما که نهاده دام را حذف می کنید حداقل همان کالا های که ارز به ان داده شده را به صورت نقدی بحساب خود دامدار بریزید که راه سود جویان بسته شود
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
این کارخانه‌ها بدجور بوی فَساد میدهند...
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تا ریشه اصلاح نشود شاخ و برگ اصلاح بشو نیست...متاسفانه کنترل تو مملکت از دست خارج شده
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دولت رئیسی یک امداد الهی است
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دولت رئیسی یک امداد الهی است
وحید
۲۳:۲۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
دولت خواهشا به خودروساز رحم نکنید
خودرو سازهای ما حرام خور هستند
مال حرام بدجوری بهشون مزه داده
عوام
۲۳:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
با دستور رئیس جمهور قیمتها به گذشته برگشت و قرار شد پول زیادی رو که از مردم گرفتن برگردونن
م
۲۰:۳۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
مگر خودروسازی ضرر نیست 40 سال دارید پول ملت و بالا میکشید جمع ش کنید بره
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
جمله طلایی هست : از ماست که بر ماست.
دنبال مقصر نگرد.
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
در کشوری سوخت یک شبه قیمتش بلا می رود و رئیس جمهور ادعای بی اطلاعی می‌کند و قیمت خودرو ۲۵ تا ۵۰ درصد بالا می‌رود و بعد از چند روز رئیس جمهور آن را لغو مثل اینه که بگی رئیسان جمهور از همه چی بی اطلاع و یا اینکه حتی ایران خودرو و سایپا واعصاب دولت رئیس جمهو ر را قبول ندارند و هر که هر کاری دوست داره می کنه پس به این کشور هر روز وهر شب وااصفا سر داد و زجه زد ظاهرا رئیس جمهور حتی قادر به برخورد نیست که سرخود این افراد چرا بی اجازه هر کاری میکنند
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
دروغگوها تحریمها رادیو پخش فقط برای پراید است فقط توجیه برای خالی کردن جیب مردم است خوب میدانید اگه واردات ازاد بشود مدیر عامل کارخونه سایپا وایران خودرو با ید در بساط فلافل فروشی کار کنند
منصور
۱۳:۳۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
از روزی که دولت سیزهم اومده سر کار همچی را برا مستضعفین و پا برهنه ها دارن یواش یواش ارزون میکنن و میرن جلو // قبول دارید ؟؟
مرتضی
۰۹:۵۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
کم کم موقع تحویل عکس خودرو رو میدن دستت میگن بفرما اینم ماشینت
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
ما که ده ساله نتونستیم یه پراید بخریم، به جهنم انقدر گرون کنید آخرشم کارخونه هاتون بسته میشه
محمد رضا
۲۱:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام گفتن اون هایی قرارداد 99 دارن گرون نمیکنند الان دعوتنامه اومده 16 تا بردن روی ساینا خواهشا پیگری کنید سایپا چرا این کار کرده پاسخگو نیست
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
نتیجه انحصار و رانت...
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
از اول مشخص بود رییسی هم نمیتونه فقط شعار الکی
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دوشرکت ارابه مرگ ساز هر بلایی دلشان خواسته سر ملت ایران آوردن و شاید در آینده به جاي خودرو موکت خودرو را
با هماهنگي مسئولان تحويل متقاضيان بدهند قطعات اصلی خودروها اکثرأ بدلی هستند برای اثبات حقیقت صف طولانی تعمیرگاهای نمایندگی‌های مجاز دوشرکت غارتگر و استعمارگران زمان است که دارند مثل زالو خون ملت را می مکند
سینا
۱۸:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
من نمیدونم خودروسازی که میگه دارم ضرر میکنم چرا خودرو تولید میکنه؟ چرا واردات خودرو آزاد نمیشه تا جلوی ضرر خودرو سازها گرفته بشه؟ جواب این سوالها فقط یک دلیل میتونه داشته باشه دست همشون توی یه کاسه. بزرگ و کوچیک هم نداره همشون دزدن.ما ملت بدبخت هم دلخوش کردیم به روی کار آمدن دولت جدید ،شاید گرهی که ایجاد شده رو باز کنه غافل از این که همشون با همن
حسین
۱۸:۰۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم متاسفم برای اونی نفری که همه مردم میدونن کیه ....
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدای انصافه یه پنیر 400 گرمی رو 25 هزار تومن بخریم!
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
جناب ریسی
این دیگه ظلم اشکاره!!!!!!!!
چرا برخورد نمیکنی !!!!!!
خب الان فرق شما با روسای قبل چیه!!!!
راستی الان دقیقا کجایی!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تحریم هستیم و مثلا ضبط رو به ما نمیدن ، یا آینه بغل پراید
ث
۱۵:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
یادتون هست قبل از اومدن اپراتور ایران*ل قیمت سیمکارت چند بود و خدمات موبایل مثل آنتن دهی و مناطق تحت پوشش و.... چطور بود؟
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اگر کمی شعور باشد خودرو سازی باید تعطیل شود و یا کلیه مدیران آن اعدام و مدیران جدید استخدام شود
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اقا پالایش سهام عدالت درست کنید مردم حق گرفتنیست ون دادنی جلوی ساختمان بورس حق خود را بانوشتها دردست مطالبه کنید
عای
۱۵:۱۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مردم ایران حق شانه اقای ریسی کجای پس ؟؟؟؟تازه میخواید صد تومن بدید به مردم تخم مرغ رو بکنید دونه ای پنج هزار؟؟؟این بود سید محرومان خیلیا از محرومانجامعه به شما رای دادن چرا بر صندلی قدرت نشستید همه چی فراموشت شد چرا شما ها اینقد تشنه قدرتید
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
اگر تشنه قدرت بود راحت میگرفت خونه اش مینشست و پنجشنبه جمعه خودش را بزحمت نمینداخت این شهر به آن شهر برود؛
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
نتیجه اینو و انور رفتن چیه؟ روحانی هم چنین کاری گرد . نتیجه مهمه نه ایران گردی
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
جناب آقای ناشناس
لطفا بفرمایید این بیرون رفتن های ایشون و خود رو مردمی نشون دادن چه تاثیری بر معیشت و سفره ی مردم و فروپاشی اقتصاد ما داشته است؟
همون غلطایی که خودروسازان و دلالان و رانتخواران در دولت های پیش کردند در این دولت هم کردند و آب از آب تکون نمیخوره!!!
بهتر نیست ایشون بره سر جاش بشینه و اقتصاد رو مدیریت کنه تا خودش رو مردمی نشون بده؟
محسن
۱۵:۰۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دوسال به دوسال قیمت هاچندبرابرمیشه وسرمایه هاازیک مکان به مکان دیگری منتقل میشه حالااین سرمایه میتونه انسانی باشه یامالی.الان سهام توبورس باتوجه به تک نرخی کردن ارزاحتمال رشدقیمت رادارد.امکانش هست حالاحالاهابازارمسکن بعلت رقابت تنگاتنگ سودسپرده بانک هابابورس به کمابرودوکنارش احتکارمسکن هم رخ بدهدوابرتورم رخ بدهداینکه سرمایه حاصل ازفروش یک کالاچی میشه مهمه؟!
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تا شما مثلا کارشناسان بیسواد هستین همین اش و همین کاسه هرچه قیمت کارخانه بالا بره قیمت بازار هم بالا میرود انهم دوبرابر ای نفهم بیسواد
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
با ادا و فیلم نمیشه ژست علم و دانش و خودروساز گرفت ، سواد میخواد علم میخواد زکاوت میخواد اخلاق میخواد ندارین ولی ادعاشو دارین که ادعا بدرد لایه جرز میخوره و سر چاله میدون
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
ایول دمتون گرم بازم گرون کنیین
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تا وقتی که از جونمون میترسیم همینه و بدتر هم خواهد شد.‌تنها راه نجات ترور و کشتار مسئولین خائن و بی لیاقته
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
این کارو نکن . جو. خجججججج
آرش رحمانی
۱۴:۳۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام جناب آقای رئیسی.ما مردم مظلوم با هزار امید و آرزو پای صندوق رأی آمدیم که دست مافیای خودرو،دلار،مسکن،نفت رو از جیب ملت صبور و شریف ایران قطع کنیم.شما که راه گذشتگان را پیش گرفتید.آلودگی هوا،هدر رفت بنزین،دیه و نقص عضو،ترافیک سنگین و .... همگی از تبعات سیاست حمایت از تولید ملی ست.تا کی به مردم تحمیل میکنید
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
نامه ای به بت شکن
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تازه واکسن آزمایشی زوری هم این اضافه کرده
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چرامسؤلین درحال انتقام ازمردم هستند!؟! دقیقا چه میخواهید!؟! کشور راکه غارت کردید، غارتی که هیچ یک ازاستعمارگران اینگونه عمل نمی کردند!؟! کشور راتخریب کردید!؟! تخریبی که عوامل طبیعی هم به این وسعت وسرعت انحام نمی داد!؟!
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
لطفا به همین شکلی که قیمتها را افزایش می دهید حقوق و دستمزدها را نیز افزایش دهید . چرا موقع افزایش حقوق و دستمزد خیلی خسیسانه عمل می کنید به خدا دیگر هزینه تعمیر و سرویس ماشین های کهنه را نیز نداریم.
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
یعنی خودروسازان ، قشنگ پاگذاشتن روی گردن مردم!؟؟ وبه حکومت ظالمانه ودزدانه ومفسدانه خود ادامه می دهند وقدرتی درنظام نیست که بتواند بااین ظالمان مبارزه کنه!؟!
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مشکل اینه اول جیب اونایی که باید برخورد کنن رو اینا پر میکنند...اینا و اونا یکی هستند
بهمن
۱۴:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بیشرین سهام این دوشرکت خودرو ساز از قدیم تا به حال دست دولتی ها ونمایندگان مجلس بوده وهست وبیشترین سود را اونا میکنند و تو جیب اونا میره به همین جهت حاضر نیستن واصلا اجازه نمیدن که قیمت خودرو پایین بیاد تمام!!! اینقدر بیخود دنبال مقصر نگردید هیچ ربطی به رییسی نداره
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
یکی از صنایعی که علاوه بر گند زدن خودش سایر صنایع را نیز گند زده همین خودروو سازی است که پرچمدار هرج و مرج و تورم قیمت است . ای کاش چنین صنعتی نبود که راه حل مسائل خود را فقط در افزایش قیمت می داندو متاسفانه هیچ کسی هم جلودارش نیست .
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
فقط بدنه رو بدین مردم خودشون تایر و موتور بقیه چیزا میزارن
حذف اپشن خخخخ
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
نخرید.مجبور که نیستید.
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خلایق هر چه لایق
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
این ی چرخه معیوبه ک از عمد مارو انداختن توش.قیمت کارخونه میبرن بالا ب این بهونه ک برسه ب قیمت بازار دوباره قیمت بازرا میره بالا و باز این ها میگن ببریم بالا ک برسه ب قیمت بازار.ی چرخه ک خودشون درست کردن و ب اسم دین و اسلام دارن مارو تیغ میزنن
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
عین خود دزدی وکلاهبرداری در چارچوب قانون
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مرد حسابی من 10 سال پیش ازتون پراید خرید رادیو پخش حذف کرده بودین...اون موقع تحریم ها کاغذ پاره بودن....چرا چرتو پرت میگی...مردم احمق فرض نکنید
محمد
۱۴:۱۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
آقای رییسی پس چی شد نان لواش 250تومنی رو کردی 500 تومن ماشین هم که داری این کار رو میکنی برادر با کا رکارشناسی داری پیش میری یا همین طوری
اخوی مردم فشار بهشون داره بیشتر میشه رییس جمهور خوب نشونه اش این نیست که تو پمپ بنزین بره و ... باید کارهای تصمیم گیری و مدیریتی شما نمود داشته باشه مگرنه هر کسی جای شما باشه میتونه به دور افتاده ترین روستاها سفر کنه و سر سفره شون بشینه کار اساسی کن برادر
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدا ریشه ظلم را بکند وافعا خسته شدیم هیچ امیدی به درست شدن واصلاح نیست
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
حالا میگه اینطور نیست که اعتراضات بخوابد و بعد همینقدر میشه ما دیگه گول این صحبت ها را نمی خوریم
reza soltani
۱۴:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدايااااا بسههههههه ديگههههه
خسته شديمممممممممممم
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
گناه ما چی بود ک ایران ب دنیا اومدیم...فقط بدبختی میباره سر ما ملت..ما برای چی انقلاب کردیم؟؟!!!!!
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خب آنهایی که به آقای رئیسی رای دادن هی میگفتن سید محرومان بیاک جلو باید جواب پس بدن اون از بورس که نابودمون کرد اینم قیمت خودرو حالا خودرو جهنم پول نداریم نمیخریم مواد غذایی چرا روز به روز گرون میشه؟ اینم نخوریم که از گشنگی میمیریم دیروز رفتم مغازه انگور بخرم گفت کیلویی ۳۵ هزار تومان چه خبره آخه؟ گوشت و مرغ و برنج که واویلا
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
حاجی ما شهرمون هم باغ انگور داره هم انار هم قطب تولید لیمو هست خودمون باید به قیمت گران و همین کیلویی۳۰تومن و لیمو هم که صل الی هست بخرین. ما باید چی بگیم ؟؟؟!!!اینا رو اگه رییس جمهور میتونست درست کنه همون اولی میتونست درست کنه.مشکل از نظام کثیف بانکی هست که دستشون گزاشتن رو گردن مردم. حاجی میدون دار و مغازه دار هم قتعا یه قیمتی میخره میده اینقدر باید دست دلال هارو قطع کنن
هاشم
۱۴:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام.عزیز.وقتی هشت سال یکی میاد به کشور گند میزنه چطور توقعه داری که بتونه توی سه ، چهار ماه همه چیز درست بشه.امثال شما به اصطلاح هشت سال به روحانی فرصت دادین که مثلا بره همه چیزو درست کنه.باید اقدام قضایی علیه خودرو ساز و شورای رقابت انجام بشه .تا مشخص بشه که این افزایش قیمت چه دلیلی داره.


هشت سال دزدی یه عده ای رو نمیشه تو چهار ماه جمع کرد.
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
حالا خنده دار ه که قیمت خودرو وقتی همسان بازار ازاد بشه بازار ازاد جهش پیدا میکنه و دو برابر میشه قیمت خودرور، یعنی قیمت خودرو ثبت نامی بشه 300 ملیون ان وقت توبازارکه هست سیصد ملیون جهش میکنه میشه 600 ملیون باید افرین گفت به این ریئس جمهور وظیفه شناس خدا سایه ات را از سر ملت کم نکنه انشاالله اگر بتونی همین پنیر را به صد هزار تومان برسانی ان وقت کمک بزرگی به ملت عزیز ایران کرده ای .افرین و هزار افرین برتو باد هیچ وقت در مقابل اجناس خوراکی و خودرو کم نیاری تا می تونی قیمت را بالا ببر که پایین اوردن قیمت نشانه شکست است.
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مملکت نیس که مسخره بازی
مردم دارن تاوان چیو میدن واقعا
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سید محرومان کجاست
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفم براتون همبن
m
۱۳:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
صدرحمت به حسن روحانی ودولت قبل .... یکی جلو این ارو بگیره . فکر کنم دولت رئیسی کلا خواب تشریف داره و از بازار و اقتصاد خبر نداره یا فعلا مشغول چیدن دوستانشان درپستها هستن نه فکر مردم
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خاک برسرتان بریدوایسین صف بخرید
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
فقط کاری کنید(!!!!!!!) که دیگه تو صف معطل نشیم
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تمام حرف ها به یک طرف آپپپپپششششن های پراید که حذف شد یک طرف زه بغل، رادیو ضبط فقط مونده موتور و گیربکسش رو بردارن.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چرا دولت انحصار بازار خودرو رو نمیشکنه
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اگ برداره سهم خودشون چی میشه؟؟واقعا فکر میکنی اینا بخاطر حمایت از تولید داخل انحصار درست کردن؟؟اینا فقط فکر خودشونن
علی
۱۳:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تازه چند وقت دیگه دعوتنامه فرستادن میگن لاستیک باخودت بیار چون ماشین ناقص ها رو میخان تحویل بدن
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدایی پراید باید پونصد میلیون باشه نه صد وپنجاه خودرویی با این کیفیت کجای دنیا پیدا می کنیدسفر به آخرت بدون دردسر
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدایا ب داد برس
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
قدرت از دس دولت خارج شده
همه چی دس مافیاس
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مافیا خود دولته-هنوز نفهمیدی؟!
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مافیا کیست ؟ از ایتالیا سیسیل دستور میفرسته یا تو همین ایرانه ؟
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دولت خود مافیاست
حسین
۱۲:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
لعنت فقط لعنت
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
عاقبت رای دادن همین
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
رأی که نیاورد! براش رای درست کردند!؟! ایشون از4 سال پیش منتخب بود؟؟!
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مسئله خودرو هیچگاه در ایران حل نخواهد شد
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بیچاره مردم ستمدیده ایران
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بیچاره مردم ستمدیده ایران
رضا
۱۲:۳۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تا وقتی که با دنیا سر جنگ داریم همینه مرده شور هر چی انرژی هسته ای و موشک رو ببرن
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
انرژی هسته ای و موشک حق مسلم هر کشوریه
مسیولین کشورت دزد و بیعرضن
حالم از آدم هایی به این کم شعوری بهم میخوره
خاک بر سر موشک داریم آمریکا و متحدانشون مث گرگ های دندون تیز کردن برامون نداشته باشیم خو تیکه پارمون میکنن
احمقققق
خانه رو افراد خانواده به گند کشیدن
امید
۱۸:۳۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
آقا رضا آقا زاده ها عاشق این تحریم هان دارن حال میکنن وگرنه نه موشک براشون مهم نه انرژی هسته ای حرف هم بزنی میگن دشمن برامون دندون تیز کرده برا چی ما دندون تیز کرده اونایی که حرص موسک وانرژی هستهای رو میخورن کاسب تحریمن مطمعن باش وگرنه موشکامون که هواپیما مسافربری و پایگاه خالی رو میزنه
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
هنوز اینرا متوجه نشدی که آمریکا با ما سر جنگ دارد؛ ما فقط میخواهیم نفت خود را بفروشیم
رضا
۱۲:۳۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تا وقتی که با دنیا سر جنگ داریم همینه مرده شور هر چی انرژی هسته ای و موشک رو ببرن
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دولت و خودروساز و شورای رقابت همه شون سرو ته یه کرباسن.. جنگ زرگری و مردم بیچاره
همه تون مثل همید و فقط دنبال پر کردن جیب تونید
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
شمارا به خدا این موضوع افزایش قیمت خودرو را پیگیری کنید روزبه روز داره قدرت خرید خودرو مردم کم وکمتر میشه
آخه ماشینی که نه کیفیت ساخت داره نه قطعاتش اصل هستن را باید بالای ۱۲۰میلیون هزینه کرد
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
با التماس چیزی حل نمیشه زور را با زور باید جواب داد
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
واقعیت اینه که همه ما مثل همم یک از یک نالایق تر چرا رییس جمهور نیستش مگه کوریم که ببینینیم قیمت خودرو افزایش می یابه اصلا کسی نیست بهش بگه به استان ما نیا زحمتت میشه ما هم نون شب نداریم خودمون بخوریم دیگه برسه از شما پذیرایی کنیم شما همون تهران بمون اگر جسارتم نیست به وزیر وزارات بگو خوابشون کم کنن چشمشون باز باشه مملکت داری د به فنا می دید خدا عمر بی عزت به هر کسی که نون از سفره مردم می دزد با بی مسولیتی صحه برکار دزد بی انصافی می گذاره ازش نگذره
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه خودروسازها رو که طمعشون تمومی نداره خودروسازهای دروغگو ، حقه باز ،دزد ،طماع و خدانشناس که دست در جیب ملت کردن و دولت هم باهاشون همدسته
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مملکت نیست که مسئولی جوابگو باشه وای بر مدیران نالایق همش به فکر افزایش قیمت آیا حقوق کارگری هم افزایش داره
علی
۱۱:۵۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
همه شما از یک کاسه نشخوار میکنید.از شورای رقابت خائن وخیانتکار گرفته تا شما که جاده صاف کن اونا هستید. لعنت به همه شما.
حسین
۱۱:۵۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
همشون دستشون توو یه کاسه هستش.
خون ملتو میخورنو حالشو میبرن
هیچ کسیم نیست به داد ملت برسه
میکائیل
۱۱:۵۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دیگه کاری کنید که دیگه فقط از ماشیناتون اتاق خالی تحویل مردم بدهید.
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دره گمرک ها رو برای واردات خودرو باز کنید تا این خودرو سازهای خائن نابود بشن و بساطه این جور کلاهبرداریهای عیان برچیده بشه.
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اخه فرغون آپشن داره؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
انشالله پراید بشه ۳۰۰ میلیون خیال همه راحت بشه
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
به طور کلی ظاهرا وضعیت اقتصادی مردم هیچوقت نباید سر و سامان بگیره‌.چون به نفع خیلیا نیست.اوضاع باید همیشه همینجور متشنج و پراسترس باشه تا یه عده از آب گل آلود ماهی که هیچ نهنگ بگیرن.این داستان ادامه داره.......
خودرونساز
۱۱:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
طرف میگفت اگه بابام سر کار نمیرفت نونمون تو روغن بود خدا مون داده بود این قدر دیگه ضرر نمی کردیم گفتم چرا گفت پیمون کاره خونه قراداد میکنه500 ملیون 1 ملیارد برای خودش اب میخوره از دارامدای دیگه هم مجبوریم تلافی اون ضرر را بدیم حالا حکایت خود روسازی ماهم شده همین اخ اگه خودرو سازی نداشتیم....
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
ریدم توی ایران خودرو و سایپای بیشرف دزد دولت هم باهاشون شریکه عجب کنترل قیمتی اجرا کردی رییسی همه اش حرف وعده و وعید دروغ اون از روحانی معاویه صفت این هم از این یکی فقط خودرو نیست از نخ سوزن گران شده تا هر چی فکرش را بکنید ملت ما لیاقتشون مرگه فقط شعار میدید ما موشک درست می کنیم هر سال مانوور میدید از جیب این ملت دست دزدها و دلال ها هم بازه فساد وفقر همکه بیداد می کند این است عدالتی که وعده داده بودید.
امیدوارم این مملکت با خاک زیر ورو بشه که نابود بشیم.
مرگ شرف به این زندگی دارد.بفرست برای روسای آشغال
ایران خودرو وسایپا گانگسترها.
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
قیمت گذاری رو آزاد کنین واردات رو هم آزاد کنین
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دروغگو دشمن خداست. چه زود صحبت های زمان انتخابات آقایان به فراموشی سپرده شده. با امید به ایشان رای دادیم ولی گویا وعده ها همگی فریب بوده.
-
۱۱:۳۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خاک عالم تو سرتون
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
شورای رفاقت نه رقابت
رضا
۱۱:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام فقط اینکه من امید داشتم در ایران خودرو برنده بشم و یه خودر و بگیرم ولی قیمتهای دیروز دیدم دیگه گفتم برم گزینه دوم و موتور بخرم . لعنت به گرونی لعنت به دلال لعنت به این همه ظلم
ا
۱۱:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
همه چی وارد کشور میشود از موبایل بگیر نا انواع لباس وابزارهمه ارز کشور خارج میشود که اینه اگر وارد هم نشود مشکلی به وجود نمی اید حالا خودرو که با جان مردم در ارتباط است که از واردات کالای اساسی هم مهمتر است میگویند اگر خودرو باکیفیت خارجی که صدی 2 لیتر مصرف میکند وعمر تضمینی 30 سال دارد وارد نشود کدام عقل سلیمی ان را میگوید
مهدی
۱۱:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اگر راست می گوید واردات آزادکنید اونوقت ببینید با همان قیمت قبلی کسی خودرو شما را می خرد.
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خدا از سر تقصیرات این مسئولین بی عرضه و نامرد ما نگذره.چی میخواین از جون این مردم .خدا همتونو لعنت کنه.هموتونو
وحید
۱۱:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مردم ما در تظاهرات فریاد می زنند مرگ بر آمریکا و....
ولی باید آمریکا را ول کرد
مرگ بر دولت بی تدبیر
مرگ بر عامل گرانی
مرگ بر بی کفایتی
مرگ بر ایران
و......
حکومت نگه داشتن لیاقت می خواد
شا لیاقت ندارید
ایشالله خداوند بساط ظلمتون به مردم رو برچیند
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
ولاا فقط خودرو سازها نیستند که ابشن ها رو برداشتن قبل انقلاب هم میگفتند هم دنیا تونو اباد میکنیم هم اخرتتان رو قرار بر برابری بود نبود فساد و دزدی بود قرار بود ظلم نباشد اما بعد از انقلاب تمام ابشنها رفت کنار اما جاش گرانی تورم فساد ظلم کشتن و زندانی کردن مردم رو جاش گذاشتین
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
ولاا فقط خودرو سازها نیستند که ابشن ها رو برداشتن قبل انقلاب هم میگفتند هم دنیا تونو اباد میکنیم هم اخرتتان رو قرار بر برابری بود نبود فساد و دزدی بود قرار بود ظلم نباشد اما بعد از انقلاب تمام ابشنها رفت کنار اما جاش گرانی تورم فساد ظلم کشتن و زندانی کردن مردم رو جاش گذاشتین
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دراین مملکت ما کارگر ها هر چه کار میکنیم برای دکترها وبیمه وتورم وگرانی است ،کی باید به آرامش برسیم .مگه این ظلم نیست .مملکتی که نتونی یک ماشین وخانه داشته باشی
باید بهش گفت مملکت. قوه قضایئه ومجلس همه خودشونو زدن به خواب .رئیس قوه قضاییه کجاست که ببینه این دو خودرو ساز دارن چکار میکنن.انشأالله ریشه ظلم هم کنده خواهد شد.
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اگر ضرر ده است جمع کنید . مردم هم سوار قاطر میشن در نتیجه هوای پاک ، ظریب اشتغال بالاتر . بی کاری پدیده مدرنیته است با بازگشت به عصر حجر نگرانی آقایان برای تعطیل نکردن این دو ابر ضرر ده هم پایان میپذیرد.
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
وقتی طزف گفت سیزده سال فلان چیزو قینتش و ثابت نگه داشتم بهش خندیدید دارش زدید باید به این روز بیفتیم چهل و دوسال گرانی و سرکوب اخریش ابان خونین که مردم گفتند نداریم بستینشون به گلوله واقعا شما به خدا اعتقاد دارید پدران ما با یک اشباه تاریخی مملکت رو ویران کردن اخه یعنی چی چهل و دوسال تورم و بی ارزشی پول ملی مردم دیگه توان خرید هیچی رو ندارند نه زندگی نه تفریحی الان دادگاه لاحه برای جتایات ابان شروع شده انیدوارم بابت جنایاتتان هم در ایران هم در دادگاه الاهی محاکمه بشید تکتکتان حتی کسانی که با چشم پوشی به کارهایتان تیتر زدن و مخفی کاری کردن
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
درود به شرفت
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تو بشین جیره ات رو بخور زیاد هم زر نزن وقتی اومدی تو مملکت با مردم سختی کشیدی حرف بزن نشستی اونجا نون راحت می خوری بعد مردم رو تحریک می کنی
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
الان خودشونم موندن چرا اون بدبختو تیرباران کردن..خیلی از اینا میگن دروعه مگه ممکنه چیزی قیمتش ۱۳سال افزایش پیدا نکنه طرف بهایی بود وکارش دروغ گفتن...اقا ماشرمنده یم ک در حق اون خدابیامرز هیچ کاری نکردیم خدایش بیامرزد روحش شاد
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
جیره خوار تویی ک این همه مشکل رو میبینی ولی خودت زدی ب نفهمی.اتفاقا ایشون حرف راست و زد.چرا تا یکی بر خلاف میلتون حرف میزنه میشه جیره خوار
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
کاش حقوق هم متناسب با افزایش تورم بالا میرفت که توان زنده مونده داشته باشیم
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تا زمانی که مردم دنبال ثبت نام و صف هستند وضعیت همینه . خوب سوار مردم شدن تقصیر خودمونه هرکاری که بخوان باهامون میکنن و ما فقط نگاه . تا وقتی که همینیم قطعا نون خوردن هم از دستمون میگیرن
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مرحبا
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
کدام مردم اینها دلال هستند که وصل به قدرت هستند وگرنه بازار مسکن و خودرو قفله مردم ندارن بخرن
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
میگی مردم چکار کنند انحصار است مردم خودر نخرند پس سوار الاغ بشوند شما باید داد بزنید واردات خودرو را ازاد کنید .انها هرچه دلشان میخواهد قیمت خودرو را بالا ببرند.
م
۱۱:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دولتمردان جدید هم راه قبلی ها میروند از 3 ماه گذشته تا الان خودرو 20 تا 56 میلیون تومان زیاد شده
تازه شروع ماجراست
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
کاش فقط مشکل خودرو بود - مسکن نگاه کنید ! بد بخت مستاجر
اینم از خودرو ....
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
حالا بذار ارز ۴۲۰۰ حذف بشه.بدبختی اون موقع اس.احمدی نژاد ۴۵ تومن یارانه داد پرایدو از ۷ ملیون رسوند به ۲۰ ملیون. ارز ۴۲۰۰ حذف بشه باید منتظر پراید ۴۰۰ ملیونی باشیم.