سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار یزد:

رویکرد شهرداری در خدمات رسانی، عدالت اجتماعی است

محی الدینی گفت: خدمات رسانی به همه اقشار جامعه با رویکرد عدالت اجتماعی سرلوحه کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: دنیا به سمت فناوری‌های نوین و روش‌های علمی و خلاقانه در حال حرکت پر شتاب است و اگر بخواهیم خیلی از کار‌ها را به صورت سنتی انجام بدهیم دیگر امکان انجام آن وجود ندارد.

او افزود: هزینه بالای شیوه‌های سنتی موجب شده تا با این بودجه‌های محدود، امکان انجام خیلی از فعالیت‌ها به روش سنتی وجود نداشته باشد.

محی الدینی استفاده از روش‌های علمی و خلاقانه را موجب کاهش هزینه‌ها و در عین حال افزایش بهره وری عنوان کرد و افزود: در کنار مسائل تخصصی و اقتصادی، علمی شدن فرآیند‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز می‌تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد و پذیرش آن‌ها را از سوی مخاطب تسهیل نماید.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به همه اقشار جامعه با دید عدالت اجتماعی در سرلوحه کار شهرداری قرار دارد، گفت: وقتی مردم را در کار‌های شهری دخیل کنیم آن گاه نگهداری شهر نیز دچار تحولی مثبت خواهد شد و با مشارکت دهی مردم در امور شهری ضمن احترام به نظر شهروندان و افزایش حس مسئولیت آنان در قبال شهر، شهرداری می‌تواند خدمات رسانی مطلوب تری داشته باشد.

او تصریح کرد: شهرداری آمادگی خود را برای تعامل با نهاد‌های علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه آزاد در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان اعلام می‌دارد و رویکرد خدمات رسانی و نه صرفاً اقتصادی را مد نظر دارد.

محی الدینی با بیان اینکه در دو عرصه وقف شهری و همچنین خیرین شهرساز می‌توانیم ورود کنیم، افزود: در گذشته بیش از نیمی از وقف ها، وقف شهری بوده که به طور مثال می‌توان به وقف برای روغن چراغ‌هایی که برای روشنایی مسیر‌ها بوده اشاره کرد.

هرچند امروزه این نوع وقف‌ها در حال فراموشی است. همچنین در حوزه شهری، زمینه برای حضور واقفین در حوزه‌هایی نظیر ایجاد و یا نگهداری فضای سبز، پارک ها، پارکینگ و یا نگهداری حیوانات بلاصاحب فراهم است، ولی این موضوع هنوز بین مردم جانیفتاده و در بحث خیرین شهرساز نیز به همین صورت است.

در این دیدار دو طرف درباره مباحث مشترک نظیر پروژه‌های عمرانی شهرداری در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی، طرح‌های توسعه دانشگاه، همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی و اجرای سایت فناوری‌های نوین شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد این موارد در قالب یک تفاهم نامه تنظیم و به امضای دو طرف برسد.

همچنین پیشنهاد شهردار یزد برای ایجاد دفتر تعامل با شهرداری در دانشگاه آزاد با استقبال رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد همراه و مقرر شد فوراً مقدمات راه اندازی این دفتر با پیگیری مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اجرایی شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.