سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمی:

موردی از آنفلوانزای پرندگان در زنجان گزارش نشده است

رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش استان زنجان گفت:تاکنون هیچ موردی از ابتلای نشخوارکنندگان به طاعون و آنفلوانزای پرندگان در استان زنجان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی رئیس نظارت بر امور حیات‌ وحش استان زنجان بابیان اینکه پایش حیات‌وحش برای اطمینان از سلامت آن‌ها به طور مستمر در نقاط مختلف در حال انجام است، گفت: بلافاصله بعد از اعلام مشاهده طاعون نشخوارکنندگان و تجربه تلخ سالیان گذشته، مأموران یگان حفاظت و کارشناسان، مناطق طارم را مورد پایش قرار دادند، اما تاکنون موردی از این بیماری در استان زنجان مشاهده نشده است.

او به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان و احتمال مشاهده آنفلوانزای پرندگان اشاره کرد و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها، همه‌ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، مأموران محل‌های استراحت پرندگان مهاجر را بررسی می‌کنند و امسال همچون سنوات گذشته این کار در حال انجام بوده و مورد مشکوکی نیز در این رابطه گزارش نشده است.

رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش استان زنجان بابیان اینکه اهالی روستا‌ها و ساکنان مجاور تالاب‌ها و آبگیر‌ها در صورت مشاهده هرگونه لاشه پرنده، موارد را بلافاصله به اداره‌کل حفاظت محیطزیست گزارش دهند، گفت: افراد در صورت مشاهده لاشه پرنده‌ به هیچ عنوان نباید به آن دست بزنند.

او از مردم خواست تا  از انتقال پرندگان مصدوم به منازل جدا خودداری کرده و مأموران  یگان حفاظت محیط زیست را در جریان امور قرار دهند تا اقدامات درمانی پرنده انجام شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.