سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان مهابادی به مراکز سنجش بینایی مراجعه کنند

کارشناس آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی مهاباد گفت: کودکان سه تا شش ساله مهابادی هر چه سریعتر به مراکز سنجش بینایی مراجعه کنند.

مهین افسری راد کارشناس آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی مهاباد با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) کودکان سه تا شش ساله، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تمامی کودکان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۳۹۷ مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم شده که باید به یکی از مراکز در نظر گرفته مراجعه کنند.

افسری افزود: امسال به علت شرایط مقابله با کرونا تنها ۹ پایگاه ثابت طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا شش ساله در سطح شهرستان برای خانوار‌های شهری و روستایی در این خصوص راه‌اندازی شده است.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی مهاباد اذعان کرد: از این تعداد، یک پایگاه ثابت واقع در بلوار شهریکندی روبروی ترمینال قدیم به وسیله دستگاه دیجیتال و مابقی با استفاده از جدول تست بینایی کودکان را انجام خواهد داد.

افسری راد با اشاره به اینکه هزینه معاینه کودکان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمند رایگان است، گفت: والدین برای مشارکت در این طرح با در دست داشتن اصل شناسنامه کودک خود به پایگاه‌های اجرای این طرح مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: سن طلایی تشخیص و درمان این بیماری قبل از شش سالگی است و والدین باید کودکان خود را هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.