سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پادکست تیزبین؛

از آغاز سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای در دهلی نو تا اظهارات رئیس بانک جهانی در مورد چالش های سد راه کمک‌ها به افغانستان

شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز ساعت ۱ بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

آغاز سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌‌‌‌‎ای در دهلی‌‌‌‌‎نو

سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌‌‌‌‎ای با حضور ۸ کشور همسایه افغانستان و آسیای میانه در پایتخت هند برگزار شد . این اجلاس با مشارکت کشورهای ایران، روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان در هتل آی سی تی مایوریا دهلی‌‌‌‌‎نو در حال برگزاری است. در این نشست یک روزه، دبیران و مشاوران امنیت ملی ۸ کشور یاد شده، درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان بحث و تبادل نظر می‌‌‌‌‎کنند. گفته میشود در این نشست از طالبان دعوت نشده است اما طالبان می‌گویند که به برگزاری این نشست ها و رایزنی‌ها با به رسمیت شناختن طالبان خوشبین هستند.

 


طالبان: حمایت آمریکا از جبهه‌های خیزش مردمی، توافق دوحه را نقض می کند!

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید؛ آمریکا در صورتی که از جبهه خیزش مردمی افغانستان به فرماندهی احمد مسعود حمایت کند، این کشور توافقات دوحه را نقض کرده است. مجاهد گفت که اگر آمریکا به چنین اقدامات دست دهد، توافقات منعقده در دوحه دیگر غیر معتبر خواهد بود، و چنین این توافقات کارایی نخواهد داشت. این در حالیست که جبهه خیزش مردمی به فرماندهی احمد مسعود از فعالیتش در آمریکا به رسانه ها خبر داده بود.


تعطیلی ۳۷مرکز درمان کرونا در سراسر افغانستان به علت قطع کمک های بانک جهانی

۳۷مرکز درمان کرونا در سراسر افغانستان به علت قطع کمک های بانک جهانی بسته شده‌است.گفته میشود کمبود تجهیزات تنها چالش سد راه نیست بلکه نپرداختن حقوق کارمندان نیز باعث بسته شدن درب های این شفاخانه به روی مراجعین شده است.

 

شکایت منسوبین اداره ترافیک بلخ از عدم پرداخت معاشات

منسوبین اداره ترافیک بلخ می‌گویند که از ۴ ماه بدین‌ سو، معاشات‌ شان را دریافت نکرده‌اند و با فرارسیدن فصل سرما در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند. در همین حال، مسئولان طالبان در بلخ از توزیع معاشات کارمندان ترافیک در آینده‌ نزدیک خبر داده‌اند و میگویند که معاشات اداره ترافیک این شهر به زودی در دسترس پرسنل این ریاست قرار خواهد گرفت. پیش از این نیز طالبان اعلام کرده بود که به دلیل نبود نقدینه در بدل کار کارمندان ادارات مواد خوراکی توزیع خواهد شد.

 

از سرگیری کمک‌های بانک جهانی به افغانستان وجود ندارد 
دیوید مالپاس رئیس بانک جهانی گفت که به دلیل چالش موجود در افغانستان، امکان جریان واقعی پول و از سرگیری کمک ها وجود ندارد! بانک جهانی از ماه آگست که طالبان به قدرت رسیدند، کمک های خود به افغانستان را به حالت تعلیق درآورد این درحالیست که این سازمان همچنان اعلام کرده است که میزان فقر و گرسنگی در این کشور تا سرحد 97 در صد افزایش یافته و مردم در حالت بد معیشتی به سر می‌برد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.