سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان:

نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی زنجان شناسایی شد

علی اکبری از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی  استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان گفت: استان زنجان در مسیر کریدور‌های مختلف بین‌المللی از جمله مسیر ترانزیت قفقاز، آسیای میانه، جاده ابریشم، کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب قرار گرفته و توسعه، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

او  طول آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان زنجان را به ترتیب ۲۰۰ و ۱۱۳ کیلومتر اعلام کرد و افزود: زنجان ۸ درصد آزادراه‌ها و ۶ درصد بزرگراه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان ادامه داد: طول راه‌های اصلی استان زنجان ۳۴۲ کیلومتر، راه‌های فرعی ۹۷۴ کیلومتر و راه‌های روستایی ۴۲ هزار و ۱۱ کیلومتر است.

علی اکبری در رابطه با حجم تردد در محور‌های مواصلاتی استان زنجان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۶۱ وسیله نقلیه از جاده های استان زنجان  عبور کرده اند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۷ خودرو بوده است.

او  به برنامه جامع کاهش تصادفات اشاره کرد و ادامه داد: ۵ محور در این ارتباط تعیین شده که شامل کاهش تصادفات واژگونی، کاهش تصادفات عابران پیاده، کاهش تصادفات راکبان موتورسوار، کاهش تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی و کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها می‌شود و برای هر کدام از این محور‌ها برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰ نقطه دارای تصادفات عادی و معمولی است که با اقدامات کم‌هزینه و زودبازه نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام می‌شود و ۴۷ نقطه نیز دارای تصادفات خاص است که برخی از آن‌ها اصلاح شده و برخی در دست بررسی و بعضی از آن‌ها نیاز به احداث تقاطع غیرهم‌سطح و هزینه‌های بالا دارد.

علی‌اکبری در مورد ماشین‌آلات حوزه راهداری گفت: عمر ماشین‌آلات سبک ۱۱ سال، دستگاه‌های نیمه‌سنگین ۲۳ سال و ماشین‌آلات سنگین ۲۴ سال است که این ارقام نیاز به نوسازی ناوگان را برجسته می‌کند.

او ادامه داد: کمبود اعتبارات برای خرید ماشین‌آلات و نبود دستگاه‌های باکیفیت در بازار و تهیه قطعات اصل برای ماشین‌آلات از چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.