سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست فرستاده جدید سازمان ملل در برگزاری مذاکرات درباره پرونده اسرای یمن

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد فرستاده جدید سازمان ملل در برگزاری مذاکرات درباره پرونده اسرا شکست خورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری جنبش انصارالله یمن، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با وجود آمادگی دو طرف برای برگزاری مذاکرات در پرونده مربوط به اسرا، نتوانست دور جدیدی از مذاکرات در این باره را ترتیب دهد.

المرتضی در واکنش به این شکست، توانایی فرستاده جدید سازمان ملل متحد را در پیشبرد پرونده‌های پیچیده نظامی و سیاسی زیر سوال برد.

مسؤول پرونده اسرای یمن در پیامی در توییتر، خاطر نشان کرد: پر واضح است که ماموریت فرستاده جدید سازمان ملل سرکشی از مناطق تحت کنترل مزدوران با هدف بالا بردن روحیات آن‌ها است.

پیشتر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه ۲۵۶۵ این شورا شدند.

ریاض با راه انداختن جنگی ظالمانه به یمن حمله کرده و بخش‌هایی از این کشور را به اشغال خود درآورده است. همچنین مردم یمن را تحت شدیدترین محاصره‌ها قرار داده است که منجر به فجایع انسانی شده و حال بعد از پیروزی‌هایی که یمنی‌ها مقابل تجاوزکاران به دست آورده‌اند، ادعا می‌کند به دنبال آتش‌بس است. شواهد نشان می‌دهند دخالت عربستان در تحولات منطقه همیشه موجب بروز بحران‌های عمیقی شده است.

عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تاکید کرده اند که؛ تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.