سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

بهترین مولفه برای نهادینه سازی امر تربیت قرآن و نماز است

قربانی گفت: قرآن و نماز بهترین مولفه برای نهادینه سازی امر تربیت و معرفت در دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان  امروز در همایش پیش اجلاسیه نماز و آئین تجلیل از فعالین قرآن، عترت و نماز که با حضور نماینده، ولی فقیه در کردستان، مدیر کل قران، عترت و نماز وزارت در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، ساحت دینی و اخلاقی است؛ اظهار کرد: هیچ مولفه‌ای موثرتر از نماز و قرآن برای نهاینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش آموزان نیست.

قربانی با بیان اینکه این همایش به تبع اجلاس سراسری کشور در امر نماز برگزار می‌شود؛ گفت: در مجموعه آموزش و پرورش اجلاس سراسری کشوری، استانی و شهرستانی به منظور جریان سازی و گفتمان سازی برگزار می‌شود.

او هدف اجلاس سراسری را رساندن نتایج آن به کل جامعه دانست و عنوان کرد: در سیستم آموزش و پرورش هم هدف رساندن نتایج این اجلاس به کف کلاس است و به همین جهت ما اجلاسیه‌ها را در ۱۷ شهرستان و منطقه و امروز هم به صورت استانی برگزار می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان چتر تربیتی نظام آموزش و پرورش نام برد و گفت: یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین ساحت دینی و اخلاقی است و هیچ مولفه‌ای موثرتر از نماز و قرآن برای نهاینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش آموزان نیست.

قربانی با اشاره به اهمیت نماز از منظر قرآنی، گفت: در واجبات دین مبین اسلام در امر روز ۱۳ آیه، در امر حج ۱۸ آیه، در امر زکات و خمس ۲۲ آیه و در موضوع نماز ۱۲۲ آیه آمده است و تاکید زیادی بر مسئله نماز در آیات قرآنی وجود دارد.

او با بیان اینکه از نگاه پیامبر اسلام و بزرگان دین توجه به قرآن مورد تاکید بوده است، اظهار داشت: پیامبر نماز را توشه مومن از دنیا برای آخرت و ستون دین و نشانه ایمان دانسته است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در مجموعه آموزش و پرورش اقدامات موثری برای نهادینه کردن نماز خواندن در میان دانش آموزان انجام می‌شود؛ خاطرنشان کرد: اقامه نماز، گفتمان‌های دینی و مسابقات نماز نمونه‌ای از برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز می‌باشد.

قربانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در طول دو سال گذشته، گفت: در این ایام برنامه‌ها بیشتر به صورت مجازی و در قالب انشای نماز، کتابخوانی نماز انجام شد.

او از مشارکت بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز استان در برنامه‌های قرآنی خبرداد و خاطرنشان کرد: ۹۷ هزار نفر دانش آموز نیز در برنامه حفظ جزء سی قرآن شرکت داشته‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: امروز در این همایش از دستگاه‌های برتر در امر اقامه نماز در طول سال گذشته تجلیل به عمل خواهد آمد و همچنین از دانش آموزان و معلمانی که در امر قرآن، عترت و نماز فعالیت بیشتری داشته اند تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.