سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر وزیر خارجه امارات به دمشق

برخی منابع خبری سوریه از ورود عبدالله بن زاید همراه با هیئتی بلندپایه به پایتخت سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الوطن سوریه گزارش داد: برخی منابع خبری سوریه از ورود عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات همراه با هیئتی بلندپایه به دمشق، پایتخت سوریه برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ خبر دادند.

اسپوتنیک گزارش داد: وزیر امور خارجه سوریه به استقبال همتای اماراتی خود در فرودگاه دمشق رفت.

پایگاه اینترنتی اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال فیصل المقداد، همتای سوری خود قرار گرفت و دو طرف بلافاصله از فرودگاه برای دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه عازم شدند.

چندی پیش خبرگزاری رسمی امارات گزارش داده بود که محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی یک تماس تلفنی را از جانب بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه دریافت کرده و دو طرف طی آن راه‌های همکاری دو جانبه را بررسی کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" نیز اعلام کرد که بشار اسد تماسی تلفنی با محمد بن زاید برقرار کرده و زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

طی ماه‌های اخیر و همزمان با پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در میدان‌های نبرد در درعا و ادلب، آخرین پناهگاه گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه، کشور‌های عربی تماس‌های خود با دولت سوریه را برای احیای روابط و مشارکت در بازسازی این کشور آغاز کرده‌اند.

در این راستا چندی پیش ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نیز نخست‌وزیر این کشور در تماس تلفنی با بشار اسد بر لزوم ازسرگیری روابط و انتقال برق و خط لوله گاز از اردن به لبنان از طریق سوریه تأکید کردند.

عربستان سعودی نیز رایزنی‌هایی را با دولت سوریه انجام داده و گفته می‌شود که مقدمات بازگشایی سفارت در پایتخت دو کشور در حال فراهم شدن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.