سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود سوخت در جایگاه های ساحلی زندگی صیادان را دشوار کرد

صیادان اروندکناری با نبود سوخت در جایگاه های ساحلی از کسب درآمد بی بهره شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مشکل نبود سوخت شناور‌های صیادی، صیادان اروندکناری را ناچار به خانه نشینی و دوری از دریا کرد.

صیادان می‌گویند: زمان مجوزشان برای ماهی گیری به اتمام رسیده و هنوز در صف دریافت سوخت مانده اند.

آن ها از مدیریت در توزیع سوخت انتقاد دارند و ادامه می دهند: صیادی و ماهی گیری برای بسیاری از اهالی منطقه تنها را امرار معاش است و وقتی نمی‌توانید سوخت دریافت کنیم در موعد مجوز صید نیز نمی‌توانیم به دریا بزنیم و این خسارت‌های زیادی را برای ما به دنبال دارد و گذران زندگی خانواده هایمان را با مشکل روبرو می‌کند.

غلامرضا دهقانی ، نایب رئیس اتحادیه صیادی استان در آبادان با بیان اینکه چند روزی است مشکل سوخت صیادان آبادانی، اروندکناری و چوئبده می‌گوید: با از دست رفتن "ولمه" (زمان ۴ الی ۷ روزه مناسب از نظر شرایط جوی که صیادی می‌توانند برای صید راهی دریا شود.) عملا تلاش برای صید با خسارت مواجه می‌شود.

او  افزود: مشکل انحصارِ سوختگیری شناور‌ها است که در زمان شروع ولمه‌های صید، صیادان را در روز‌های متعدد، بلاتکلیف می‌گذارد.

دهقانی بیان کرد :اجازه اجرای راه حل‌های قانونی موجود و در دسترس را برای رضایتمندی صیادان، از راهکار‌ها پیش رو خواند و تاکید کرد: واسطه گری بخش خصوصی بین پخش فرآورده‌های نفتی و شیلات و نبود نظارت کافی سبب خسارت به صیادان می‌شود.

حدود ۶ الی ۸ هزار صیاد، در شهرستان آبادان بصورت مستقیم توسط ۴۵۰ فروند لنج و ۵۰۰ فروند قایق امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام / ا

برچسب ها: نبود سوخت ، مجوز صید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.