سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه چهار ساله دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم

فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه چهارساله خود برای تصدی این وزارتخانه را اعلام کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه چهارساله خود برای تصدی این وزارتخانه را اعلام کرد.

الف. مسائل اولویت‌دار (۸ مورد)

بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش‌ها
کمبود شدید معلم
پرداخت مطالبات معوق معلمان
ساماندهی مطالبات استخدامی
ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان
استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان
اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی

ب. بررسی وضع موجود

فرصت‌ها (۷ مورد)
تهدید‌ها (۱۵ مورد)
قوت‌ها (۹ مورد)
ضعف‌ها (۲۵ مورد)

ج. اصول و ارزش‌های حاکم (۱۵ مورد)

د. رویکرد‌ها (۲۴ مورد)

ﻫ. اهداف (۶ مورد)

و. راهبرد‌ها (۱۱ مورد)

ز. برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با مسائل اولویت‌دار (۷ گروه)

ح. برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با راهبرد‌ها (۱۱ گروه)

مشروح برنامه دومین گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم  برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از اینجا قابل دریافت است.

او همچنین درباره موضوع رتبه بندی معلمان گفت که رتبه‌بندی یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است از این جهت موضوع در خور توجهی است، ارتقای صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان هدف اساسی رتبه‌بندی است.

او افزود: یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، توانمندی‌های علمی و تخصصی آنهاست و با وجود اینکه 10 سال قبل در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و 5 سال قبل در برنامه ششم توسعه، تصریح شده بود که رتبه‌بندی معلمان باید مستقر شود اما تا امروز این موضوع اتفاق نیفتاده است خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات در این دوره اهتمام جدی دارند این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است، گفت: این فرآیند باعث باکیفیت‌تر شدن آموزش می‌شود و دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه خواهد بود بنابراین خروجی‌ها و فرآیندهای تربیتی و آموزشی قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهره‌مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی ادامه داد: شرط لازم تحقق رتبه‌بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه بشود یعنی عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی‌ها، توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند، اگر این اتفاق بیفتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.