سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاتر تقریب مذاهب اسلامی عاملی برای انسجام اجتماعی

امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان گفت: دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی عامل مهمی در انسجام اجتماعی و هویت‌بخشی به مقوله مهم وحدت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق انصاری امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان با حضور در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و دیدار با رئیس این دانشگاه از فعالیت‌های وی و دفتر تقریب مذاهب مستقر در واحد لارستان قدردانی کرد.

ارتباط هدهفمند دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با دفتر تقریب مذاهب

انصاری امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان با تجلیل از سخنان وحدت‌بخش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان بین علمای شیعه و سنی گفت: تنها راه نجات امت اسلامی پرهیز از تنش‌های بیهوده، دوری از اختلافات و تنش‌های بی‌حاصلی است که  ریشه آن، دشمنان اسلام هستند.

او بیان کرد: باید با دقت نظر و توجه به ابعاد مختلف مسئله وحدت و با به رسمیت شناختن اختلافات در فقه و کلام شیعه و سنی، مانع از تندروی‌ها و افراط‌گری‌های کسانی شد که با وحدت مذهبی و انسجام ملی میانه خوبی ندارد.

انصاری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از پیامبر (ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) وقتی به سایر ادیان ابراهیمی نگاه انسانی توجه دارد، امت ایشان که دارای مشترکات بزرگی از جمله قرآن، قبله، محبت اهل بیت (ع) و مودت عترت رسول‌الله(ص) هستند باید الگویی نمونه در پرهیز از تنش و دوری از اختلاف و چند دستگی باشند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان، آمادگی خود را برای همکاری با دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و برگزاری نشست‌های مشترک در این زمینه اعلام کرد و ادامه داد: دفتر تقریب مذاهب اسلامی باید عامل مهمی در انسجام اجتماعی و هویت‌بخشی به مقوله مهم وحدت باشد.

نگاه وحدت‌گرایانه علما عامل اخوت در شهرستان لارستان

مهدی زارع  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز افزود: باید با نگاه وحدت‌گرایانه علما فضای منطقه‌ای ما بیش از پیش به سمت اخوت، پیشرفت، تعالی و توسعه همه‌جانبه در سایه قرآن، سنت و عترت سوق داده شود.

او با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اضافه کرد: وقتی خداوند به پیامبر اکرم(ص) دستور می‌دهد به اهل کتاب متذکر شود که بیایید براساس کلمه واحد دور هم جمع شویم، باید امت اسلامی از این موضوع درس گرفته و نمونه‌ای موفق از اتحاد و همدلی حقیقی باشند.

زارع اظهار کرد: تا زمانی که مشکلات خود را رفع نکنیم و بر اختلافات فقهی و کلامی خود تمرکز کنیم، دشمنان اسلام این موضوع را پاشنه آشیل ما تلقی کرده و از آن به‌عنوان عاملی موثر برای نفوذ بر جوامع اسلامی بهره می برند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با تاکید بر راهبرد کلان طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تقویت دفاتر تقریب مذاهب اسلامی، خواستار هم‌افزایی اندیشمندان و علمای برجسته شیعه و سنی منطقه با دفتر تقریب مذاهب اسلامی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان شد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.