سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۹۵ درصدی قطع تاغ در بردسکن

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: در پی گشت‌های یگان حفاظت از اراضی ملی، شاهد کاهش ۹۵ درصدی قطع تاغ در بردسکن هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: یکی از مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری در بردسکن، قطع درختان تاغ و تبدیل آن به زغال توسط عده‌ای اندک و سودجو است.

او افزود: علی رغم همکاری‌ها و حمایت‌های ساکنین محلی، دهیاران، شورا‌های اسلامی روستا‌ها و همیاران طبیعت با یگان حفاظت و اطلاع رسانی به موقع سوء استفاده از اراضی ملی و علی رغم گشت‌های شبانه مستمر هنوز این سوء استفاده‌ها به صفر نرسیده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن ادامه داد: ۳۵ هزار هکتار مساحت تاغ زار‌های بردسکن نقش بسیار تعیین کننده در کاهش فرسایش خاک، مهار شن‌های روان و جلوگیری از ایجاد ریزگرد‌ها، ایجاد محیطی مناسب برای رشد دیگر گیاهان مرتعی و تلطیف هوا دارد.

اقبالی بیان کرد: با تقویت نیرو‌های یگان حفاظت، کاهش چشم گیر قطع تاغ زار‌ها صورت گرفته است، به گونه‌ای که در سال گذشته ۴۵۰ اصله تاغ قطع و امسال  به ۲۲ قطعه رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه ۹۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.