سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان:

خانه نمایان‌شده از زیر‌ زمین فاقد ارزش تاریخی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: خانه قدیمی نمایان شده از زیر‌ زمین در این شهرستان بر اثر ریزش سطح زمین، فاقد ارزش تاریخی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران‌سرمدیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: بر اثر بارندگی‌های چند روز گذشته، قسمتی از آسفالت یکی از پارکینگ‌های مسطح شهر کاشان فرو ریخته و آثاری از یک اتاق مربوط به یک خانه قدیمی در زیرزمین نمایان شد که تصاویر این اتاق قدیمی به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

او ادامه داد: قبل از راه‌اندازی این پارکینگ، در این محل خانه قدیمی و مخروبه‌ای وجود داشت که به‌دلیل شدت خرابی و همچنین رها شدن از سوی مالک و با توجه به ریزش بسیاری از سقف‌ها و ترک‌خوردگی دیوارهای باقی‌مانده و احتمال ریزش دیوار در کوچه مجاور، مورد اعتراض و پیگیری اهالی و همسایه‌ها بود.

سرمدیان افزود: به‌دلیل احتمال بروز خطر و پس از صدور اخطارهای مکرر به مالک و پیگیری‌های قانونی، شهرداری کاشان با توجه به فاقد ارزش تاریخی بودن این خانه قدیمی، اقدام به تخریب و برچیدن آوار باقی‌مانده از این بنای قدیمی مخروبه کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان تصریح کرد: اتاق کوچکی که در تصاویر منتشر شده مشهود است، مربوط به زیرزمین این خانه قدیمی و مخروبه است که هنگام تسطیح و آوار‌برداری، به‌دلیل وجود آوارهای زیاد در محل، قابل مشاهده نبوده و در زمان انجام عملیات تسطیح و آسفالت، این مکان به شکل سالم در زیر سطح زمین باقی مانده بود که بر اثر بارندگی ممتد چند روز گذشته در شهر کاشان، سقف آن سست و دچار ریزش ناگهانی شد.

او تاکید کرد: این چنین موارد در بافت‌های تاریخی و قدیمی، اتفاق نادری نیست و فرو ریزش سطح معابری که در گذشته تسطیح شده‌اند، به دلایلی همچون بارندگی‌های سنگین، آسیب دیدن لوله‌های شبکه انتقال آب و موارد مشابه اتقاق افتاده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: میراث فرهنگی ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.