سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خبر داد؛

واگذاری ۱۵ هزار شماره تلفن ثابت به متقاضیان خوزستانی/ تعرفه‌های مخابرات باید منطقی شوند

فلاح زاده با اشاره به واگذاری ۷ هزار شماره تلفن ثابت به متقاضیان در خوزستان در نیمه نخست امسال گفت: تا پایان سال تعداد را به ۱۵ هزار شماره می‌رسانیم.

رحیم فلاح زاده، مدیر مخابرات منطقه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پایه شرکت مخابرات و سرویس اصلی آن را تلفن ثابت دانست و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷ هزار شماره تلفن ثابت به متقاضیان در سراسر استان واگذار شده و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش داریم این تعداد شماره را به ۱۵ هزار مورد برسانیم.

او به فعالیت ۱۱۸ مرکز تلفن ثابت شهری و ۲۱۸ مرکز تلفن ثابت روستایی در سراسر خوزستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ شماره در استان وجود دارد که ۹۰۴ هزار شماره از این تعداد فعال هستند و مابقی ظرفیت خالی است، البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که با وجود تلفن‌های همراه و علیرغم ارزان قیمت بودن، روند استقبال از آن در دنیا سیر نزولی دارد.

فلاح زاده در خصوص واگذاری سرویس ADSL و شبکه دیتای خانگی به متقاضیان در استان بیان داشت: واگذاری ۲۸ هزار در دستور کار است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون موفق شدیم ۱۰ هزار سرویس را تحویل دهیم و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال مابقی این ظرفیت را واگذار نماییم، البته به دلیل شیوع بیماری کرونا، استفاده از پهن باند مشهود است که با نوسازی و بازسازی شبکه مخابرات و افزایش کیفیت اینترنت که با صرف هزینه‌های بالایی انجام شده، سعی کردیم سرعت دیتا در نقاط مختلف استان را بر اساس ظرفیت‌های موجود و تعداد مشترکان ارتقاء دهیم.

این مقام مسئول به عزم جدی مخابرات برای توسعه فیبر نوری و جایگزینی آن با سرویس کابل‌های مسی اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود یک هزار و ۸۰۰ FTTH در شهرستان‌های مختلف خوزستان واگذار شده و هدفگذاری امسال واگذاری یک هزار و ۵۰۰ مورد است و تلاش خود را بکار گرفته ایم تا طی ۴ ماه آینده این هدف را محقق کنیم، البته به دلیل قیمت بالای مودم این نوع سرویس که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان است استقبال از این سرویس مناسب نیست، اما شناسایی مشتریان به ویژه در مجتمع‌های تجاری انجام شده و اقداماتی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

تعرفه‌های مخابرات باید منطقی شوند

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: در سال‌های اخیر هیچ تغییر تعرفه‌ای در بحث تلفن ثابت نداشته‌ایم و درآمد شرکت مخابرات از یک خط تلفن ثابت در یک ماه به دلیل استفاده عمده مردم از تلفن همراه حدود ۶ هزار تومان است، در صورتی که هزینه نگهداری آن خط تلفن برای شرکت مخابرات حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

او اظهار داشت: در سراسر کشور سال به سال به هزینه‌ها افزوده می‌شود، اما بیش از ۱۲ سال است که تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده و ثابت بوده است و این مساله باعث شده کار برای مخابرات در تامین هزینه‌های خود دشوار شود.

تخریب و سرقت ۱۳۴ کافو نوری در خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به تخریب و سرقت ۱۳۴ کافوی نوری از خرداد تا پایان مهر ماه در شهرستان‌های اهواز و کارون اظهار داشت: هر کافوی نوری ۸۰۰ الی یک هزار و ۵۰۰ مشترک را پشتیبانی و سرویس دهی می‌کند که این اقدامات سبب آسیب جدی به شبکه ارتباطی و تحمیل خسارت‌های بسیار به مخابرات می‌شود، بطوریکه ترمیم هر کافو که همه تجهیزات آن وارداتی هستند، نیاز به صرف هزینه‌ای معادل ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان دارد، البته با گزارش‌های ارائه شده به نیروی انتظامی و مقام‌های قضایی، کارگروهی در این زمینه به دلیل بالا بودن حجم سرقت‌ها تشکیل شده و اجرای اقدامات جدی در دستورکار قرار گرفته است، اما انتظار داریم اصحاب رسانه با فرهنگسازی برای مردم نسبت به گزارش سرقت‌ها به نیروی انتظامی، ما را در حفاظت از تجهیزات، جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و اختلال در شبکه ارتباطی همکاری کنند.

به گفته فلاح زاده؛ زمانیکه سرقت رخ می‌دهد و مشترکان دارای شبکه دیتای خانگی هستند، به منظور جلوگیری از متضرر شدن آن‌ها و هدررفت هزینه‌ای که برای خرید حجم اینترنت خریداری کرده اند، جبران هزینه اینترنت آن‌ها در بازه قطع تا وصل مجدد تلفن با افزایش حجم ترافیک انجام می‌شود.

افزایش ظرفیت دیتا از ۳۰ گیگابایت به ۴۰ گیگابایت

او با بیان اینکه شبکه فیبر نوری از ۲ هزار کیلومتر تا سال ۱۳۹۸ به ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شهری و بین شهری در سال ۱۴۰۰ رسیده است، ادامه داد: با شیوع کرونا ویروس ظرفیت دیتا (شبکه اینترنت مخابرات) از ۳۰ گیگابایت به ۴۰ گیگابایت در سراسر استان افزایش یافته، این در حالی است که پیش از این بیماری، این ظرفیت ۲۰ گیگابایت بود و با بازگشایی مدارس شاهد تکمیل ظرفیت فیبر نوری در مشترکان خانگی، سازمان‌ها و... هستیم.

رحیم فلاح زاده با بیان اینکه دیتای شبکه همراه اول در استان از ۱G به ۱۰G افزایش داشته، اظهار کرد: به عبارتی دیگر ظرفیت زیرساخت‌ها با خرید و نصب تجهیزات و بدون ایجاد قطعی و اختلال در شبکه‌های مخابراتی تا ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.