سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

کیا سلتوس در مقابل هیوندای کنا: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

کیا سلتوس و هیوندای کنا از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروهای کراس اوور هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به کیا سلتوس و هیوندای کنا اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، فورد کیا سلتوس و هیوندای کنا این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

در این گزارش این دو کراس اوور تمام برقی سایز متوسط ​​را در مقابل یکدیگر قرار دادیم و می توانید نتیجه آن را در آخر ببینید. در حالی که هر دو برند عمدتاً از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های یکسانی استفاده می‌کنند، اما دارای امکانات متفاوتی هستند. هیوندای کنا و کیا سلتوس بر اساس پلت فرم شاسی بلند هیوندای کیا B ساخته شده اند، اما بسته‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند.

سلتوس: در تمام تریم های سلتوس شاهد صندلی سرنشین چرم طبیعی یا قابل تنظیم برقی نیستیم و روکش صندلی چرمی فقط در تریم‌های EX و SX موجود است. یک نشیمنگاه راننده با قابلیت تنظیم برقی ۱۰ جهته فقط در تریم‌های EX و SX نیز موجود است. تریم‌های پایین‌تر به یک صندلی   دستی ۶ جهته مجهز هستند. با این حال، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم دستی چهار جهته، استاندارد در طیف سلتوس است.

 

در مورد تهویه مطبوع، فقط بین تهویه مطبوع دستی و تک منطقه‌ای یک انتخاب وجود دارد و کنترل تهویه مطبوع را فقط با دو تریم بالا مانند اکثر ویژگی‌های ممتاز دیگر می توان دریافت کرد. یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی با اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو پیشنهاد استاندارد است.

همچنین یک سیستم ۱۰.۲۵ اینچی فقط در  تریم Turbo SX نیز در دسترس است، همچنین شایان ذکر است که تریم SX فقط با موتور توربو در دسترس است ، همچنین، تریم EX Premium  یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی UVO را نیز دارد. کیا همچنین تریم Nightfall edition را برای سلتوس نیز معرفی کرده است.

 

کنا: هیوندای، کنا را با چراغ‌های جلو به روز، فرمان شیب دار و تلسکوپی و صفحه نمایش دیجیتال MID ۴.۲ اینچی به صورت استاندارد ارائه می‌دهد. یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی ۸.۰ اینچی بخشی از کیت استاندارد است و Android Auto و Apple CarPlay بی‌سیم را ارائه می‌کند.

هر دو تریم SE و SEL دارای تنظیم دستی برای صندلی راننده هستند. صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت فقط در تریم‌های N Line و Limited موجود است. N Line همچنین دارای تزئینات خاص و طراحی بیرونی است. می‌توانید سیستم صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی و شارژ بی سیم را با N Line به عنوان بخشی از یک بسته اختیاری دریافت کنید.

 

ویژگی‌هایی مانند کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای و سیستم بلندگوی ممتاز هارمن کاردون فقط در تریم‌های N Line و Limited موجود است. از سوی دیگر، شارژ بی‌سیم تنها به صورت اختیاری در دسترس است و حتی در تریم محدود نیز به‌صورت استاندارد در دسترس نیست. با این حال، تریم بالا دارای آینه دید عقب با کم نور خودکار با HomeLink و صندلی‌های تزئین شده چرمی است.

 هر دو سلتوس و کنا سطوح مشابهی از تجهیزات راحتی را ارائه می‌دهند. حتی اندازه صفحه نمایش در هر دو کراس اوور یکسان است

سلتوس: کیا سلتوس را با دو پیشرانه مجزا عرضه می‌کند. تریم‌های LX و EX تنها با موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۴۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۲ پوند فوت در دسترس هستند. موتور به یک گیربکس متغیر هوشمند متصل می‌شود که در اصل یک گیربکس CVT با نسبت‌های مجازی اجباری است.

در مدل SX یک موتور ۱.۶ لیتری توربو چهار نیز موجود است که حداکثر قدرت ۱۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۵ پوند فوت را ارائه می دهد.   ۱.۶ توربو فقط با AWD هم در ایالات متحده و هم در کانادا موجود است. 

کنا: دقیقاً مانند سلتوس، کنا نیز با دو موتور مشابه، اما با حالت‌های کمی متفاوت در دسترس است. موتور ۲.۰ لیتری یک اسب بخار بیشتر از سلتوس تولید می‌کند، اما همان ۱۳۲ پوند بر فوت حداکثر گشتاور است. علاوه بر این، با همان گیربکس CVT با نسبت‌های شماره گیری شده جفت می‌شود.

موتور ۱.۶ لیتری توربو چهار نیز مشابه سلتوس است، اما در اینجا ۲۰ اسب بیشتر برای حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۵ پوند بر فوت تولید می‌کند. بر خلاف سلتوس، شما می‌توانید موتور را با FWD و AWD داشته باشید. علاوه بر این، هر دو تریم N Line و Limited با FWD و AWD در دسترس هستند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.