سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حمایت خیرین مدرسه ساز در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و وبویراحمد گفت: امسال میزان کمک خیران مدرسه ساز در کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و وبویراحمد در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: کمک‌های خیرین در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جشنواره پارسال ۳۵۵ درصد افزایش یافت.

احمدزاده افزود: حدود ۳۰ درصد کمک این خیرین را افراد حقیقی و ۷۰ درصد دیگر را شرکت‌ها و بنیاد‌های خیریه کمک کرده اند.


او با اشاره به اینکه مجموعه استانداری و مدیران متولی از مجمع خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی حمایت می‌ کنند اضافه کرد: این مجمع حمایت می‌شود تا خللی در کارشان پیش نیاید و فعالیت آن‌ها در اجرای طرح‌های مدرسه سازی تسریع داده شود.

استاندار به موضوع بازماندن برخی دانش آموزان از تحصیل در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اضافه کرد: بیش از نیمی از دانش آموزان و مدارس این استان در مناطق روستایی و دور افتاده است و نباید اجازه داد حتی یک دانش آموز در این مناطق از تحصیل باز بماند.

احمد زاده با تاکید بر اینکه با همکاری خیران باید تلاش شود، زمینه برای دانش آموزان مناطق دورافتاده استان برای تحصیل فراهم شود، بیان کرد: در مجموع سال ۹۸ حدود ۱۲۰ کلاس درس، سال ۹۹ حدود ۱۷۴ کلاس درس و از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

او ادامه داد: در پی سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد همه مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز تا پایان ۱۴۰۰ جمع آوری و مدرسه به جای آن‌ها ساخته شود.

پیروز کرمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: در این جشنواره خیران مدرسه ساز ۳۱ میلیارد تومان در قالب ۵۵ طرح مدرسه سازی را برای اجرا در امسال متعهد شدند که ۳۷ طرح مربوط به خیران حقوقی و مابقی مربوط به تعهد خیران حقیقی بوده است.

کرمی افزود: پارسال ۱۶ مدرسه توسط خیران در کهگیلویه و بویراحمد ساخته و به بهره برداری رسید و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ طرح مدرسه سازی هم اجرایی شده است.

در پایان این جشنواره از ۱۴ خیر حقیقی و حقوقی که تعهد آن‌ها تا مهر ۱۴۰۰ بود، با اهدای تندیس و لوح سپاس با امضای رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

همچنین در این جشنواره از کتاب زندگی نامه زنده یاد حاج ناصر بینایی خیر مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد هم رونمایی شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهرامحمدی پور
۱۴:۳۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
دختری هستم که از طرف خانواده آزار وآدیت میشم وبخاطر دوراز خانواده زندگی میکنم ولی مستاجری اذیتم‌میکنه