سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت خودرو تخته گاز در حال افزایش است

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا قندی رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به‌علت گران‌شدن ناگهانی خودرو گفت: حدود ۲۰ روزی است که نوسانات قیمت خودرو در کشور روند افزایشی داشته است و علت آن هم حرف‌های غیرکارشناسی است، برای مثال رئیس یک شرکت یا خودروساز در بحث افزایش قیمت دخالت می‌کنند و همین منجر به نوسانات نرخ خودرو شده است و راجع به نرخ خودرو افراد متخصص باید اظهار نظر کنند.

وی پیرامون عرضه خودرو تصریح کرد: عرضه خودرو در بازار کاهش یافته است و قرعه‌کشی‌ها در رهن هستند که پروسه‌ای زمانبر است به‌گونه‌ای که الآن خودرو‌هایی که چندماهی است شرکت سایپا فاکتور می‌کند و پلاک نیز خورده‌اند تا زمانی که از تهران به دست مشتری برسد حدود دو ماه زمان می‌برد و نباید خودرویی که پلاک شده است دو ماه در کارخانه باقی بماند و بعد از پلاک ۲۴ ساعته باید به دست مشتری برسد. مشکل حمل خودرو از تهران به شهرستان‌ها از دلایل دیگر افزایش قیمت‌ها است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به میزان افزایش قیمت خودرو در این ۲۰ روز گذشته افزود: با ۱۰ درصد افزایش قیمت خودرو در طول این ۲۰ روز گذشته مواجه بوده‌ایم که منظور ما افزایش نرخ خودرو‌های داخلی است، زیرا خودرو‌های خارجی با دلار و ارز محاسبه می‌شوند.

وی درباره انبوه‌شدن خودرو‌های خارجی در مرز و ترخیص نشدن آن‌ها بیان کرد: این بحث اشتباه که آزادسازی خودرو‌های خارجی موجود در گمرک موجب ارزان‌تر شدن خودرو می‌شود و دلیل بر گرانی نرخ خودرو‌های داخلی نیست؛ اگر بازار خودرو خارجی و واردات آزاد شود حداقل نیاز به ۱۰۰ هزار خودرو داریم.

قندی با بیان شرایط ثبات بازار ادامه داد: زمانی نرخ خودرو به ثبات می‌رسد که صحبت‌های غیرکارشناسی صورت نگیرد، عرضه در بازار فراوان شود، به‌سرعت خودرو‌ها فاکتور شوند و سریعاً بعد از فاکتورشدن از تهران به شهرستان‌ها منتقل شود و همه این‌ها برای ثبات قیمت است و به‌منظور کاهش قیمت، عرضه خودرو در بازار باید بسیار زیاد شود.

وی پیرامون کاهش عرضه خودرو تصریح کرد: احتمال می‌دهیم که کارخانه‌ها با کسری عمدی بعضی از قطعات خودرو عرضه را کاهش داده اند تا قیمت‌ها بالاتر رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به تقاضای مردم برای خودرو‌های دست‌دوم گفت: زمانی که خودرو‌های صفرکیلومتر افزایش قیمت یابند به‌دنبال آن تقاضای مردم برای خرید خودرو‌های دست‌دوم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اکبر
۰۹:۳۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
دلیل گرانی را صحبت های غیرکارشناسی میدونید.؟
خنده داره
پس مسئولین یعنی هیچ کاره ان