سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون کار؛

میزان حداقل مزد کارگران چگونه محاسبه می شود؟

در این گزارش به چگونگی محاسبه میزان حداقل مزد کارگران پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش به چگونگی محاسبه میزان حداقل مزد کارگران پرداخته ایم.

طبق ماده ۴۰ قانون کار و تامین و اجتماعی میزان حداقل مزد کارگران برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف همه ساله توسط شورای عالی با توجه به فعالیت‌های زیر تعیین می‌شود:

١ -درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.

٢ -حداقل مزد بدون آنکه مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید یک اندازه باشد تا زندگی یک خانواده که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تأمین کند.

میزان حداقل مزد کارگران برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف همه ساله توسط شورای عالی با توجه به نیاز‌های زیر تعیین خواهد شد:

مزد و مزایای کارگران نیمه وقت یا کمتر از ساعت‌های قانونی تعیین شده به نسبت ساعت‌های کار انجام یافته محاسبه و پرداخت می‌شود.

همچنین به موجب ماده ۳ قانون کار و تامین اجتماعی در مواردی که با توافق طرفین قسمتی از مزد به صورت غیرنقدی پرداخت می‌شود، باید ارزش نقدی تعیین شده برای این گونه پرداخت‌ها منصفانه و معقول باشد.


بیشتر بخوانید: 

انتهای پیام/ 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
مرسی
محمد
۰۹:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
با توجه به هزینه های بالای کلانشهرها به طبع باید حقوق و مزایای دریافتی با شهرهای کوچک و یا استانهایی که هزینه ها در آنجا کمتر است فرق کند و از طرفی اعلام میشود هزینه سبد خانوار در سال 1400 یازده میلیون و پانصد هزار تومان است این در حالی است که دولت طوری حقوق را میبندد که همین الان دریافتی یک کارگر حدود 6تا 7میلیون است و بعد جالب است که قبل از دریافت این حقوق چندر غاز مالیات هم از آن برداشته میشود لذا پایه معافیت مالیاتی را با ید 11 میلیون اعلام کنند نه 4میلیون تومان
دولتها مثل آرپی جی زنی هستند که این سلاح را مسلح کرده و بر دوش خود میگذاردو به جای آنکه موشک آن را به سمت تانک تورم بگیرند می آیند روبروی تانک تورم می ایستند و بعد آرپی جی را برعکس میگیرند موشک آن را به سمت مردم و آتش عقبه آن را به سمت تورم نشانه میگیرند بعد در گزارشهای خود دم از مهار تورم و مبارزه میزنند
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
اگر پول یک میلیون تومانی وجود داشت و بحث پرداخت برای کارمندان مطرح بود ، باید این فرد را درحال شمردن پول های یک میلیون تومانی نشون میدادین .
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
با تسبیح حساب می کنند.
منصور
۱۹:۱۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
چرا تولیداتتان مثل اتومبیل سازی و ارزاق مردم را با دلار محاسبه میکنید //ولی حقوق قشر زحمت کش را با اسکناسهای بدون پشتوانه پرداخت میکنید؟؟