سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای طرح «دوشنبه‌های کودکانه» در همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای طرح «دوشنبه‌های کودکانه» در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهناز ضرابی زاده ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: اجرای برنامه «دوشنبه‌های کودکانه» به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و ایجاد شور و نشاط در دوران پسا کرونا و با هدف شناخت بیشتر بازی‌های بومی و محلی از امروز در شهر همدان آغاز شد.

او اظهار داشت: همزمان با انعقاد تفاهم نامه، تصویب و برنامه ریزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شهرداری ناحیه سه همدان، برنامه‌ای با عنوان "دوشنبه‌های کودکانه" روز‌های دوشنبه هر هفته در شهر همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد:این برنامه شامل اجرای بازی‌های بومی و محلی است که اولین جلسه آن امروز در پارک نشاط و با شرکت ۳۵ نفر از دانش آموزان دبستان فلسطین برگزار شد.

 ضرابی زاده بیان کرد: این برنامه‌ها در صورت مساعد بودن شرایط جوی در فضای باز و در صورت برودت هوا در سالن و با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این برنامه با همراهی کتابخانه سیار شهری همدان اجرا می‌شود، گفت: بازی تمرکز حواس و کلاه کلاه، بازی ساحل و دریا و مسابقه شاد طناب کشی از جمله بازی‌های اجرا شده در این برنامه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: بازی و فعالیت‌های جسمی بخش جدانشدنی تعلیم و تربیت و وسیله‌ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

ضرابی زاده با تاکید بر افزایش رشد هوشی کودکان با بازی اظهار داشت: بازی به مقدار قابل ملاحظه‌ای رشد هوشی کودکان را افزایش داده و از نابسامانی عاطفی آنان جلوگیری می‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.