سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه فوق العاده کابینه لهستان همزمان با هجوم سیل پناهجویان به پشت مرزها+ فیلم

در پی افزایش شمار مهاجران غیرقانونی که از بلاروس به لهستان می‌روند، نخست وزیر این کشور دستور تشکیل جلسه اضطراری داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی افزایش شمار مهاجران غیر قانونی و هجوم سیل پناهجویان به پشت مرز‌های لهستان، نخست وزیر این کشور دستور تشکیل جلسه‌ای فوق العاده را داد.

پیوتر مولر، سخنگوی کابینه لهستان اعلام کرده است ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر این کشور در پی هجوم مهاجران غیرقانونی به مرزها، دستور تشکیل جلسه اضطراری داده است. افزون بر این، نیروی دفاع زمینی لهستان اعلام کرده است که سطح هشدار خود را افزایش داده و نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

بر اساس گزارشها، جمعیتی بالغ بر هزار پناهجو که بسیاری از آنان زنان و کودکان هستند، در حال حرکت به سوی مرز بلاروس-لهستان هستند. آنتون بیچکوفسکی، سخنگوی کمیته مرزی دولتی بلاروس به اسپوتنیک گفت که این گروه از پناهجویان قبلا بلاروس را ترک کرده اند.

تا کنون بالغ بر ۱۲ هزار سرباز در پشت مرز مستقر شده اند و پناهجویان نیز پشت سیم‌های خاردار نگه داشته شده اند.

در ماه‌های گذشته، لهستان، لتونی و لیتوانی بار‌ها افزایش تعداد افرادی را که تلاش می‌کنند از مرز بلاروس به طور غیرقانونی عبور کنند، گزارش کرده و بلاروس را به دست داشتن در بحران مهاجرت متهم کرده‌اند. این در حالی است که بلاروس تمام این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.