سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های ویژه هفته کتاب تشریح شد/ اعلام محدوده زمانی برگزاری طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰

صبح امروز در نشست خبری، برنامه‌های هفته کتاب در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تشریح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رمضانی مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در نشست خبری برنامه‌های هفته کتاب، گفت: ما رسانه را یار دوم خود و بال پرواز کتاب می‌دانیم. در ستاد هفته کتاب از قبل برنامه‌های نهاد‌های مردمی و انجمن‌های صنفی طراحی شده است. «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» شعار هفته کتاب امسال است.

وی ادامه داد: به رسم هر سال روز‌های هفته کتاب نامگذاری شدند و هرکدام از روز‌های هفته کتاب، نمایانگر یک قشر، معنی و مضمون هستند. شروع هفته کتاب با نام کتاب و کتابدار نامگذاری شد. روز‌های دیگر با نام‌های کتاب خوب، یار همیشه همراه، کتاب زبان فارسی، شعر و ادبیات داستانی، کتاب و رسانه، هم افزایی و تعاملات کتاب، خانواده و سبک ایرانی اسلامی، ناشران کتابفروشی‌ها و ارکان صنعت نشر، کتاب مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس، کتاب کودک و نوجوان آینده و نسل مجازی نامگذاری شدند.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های هفته کتاب که بیش از ۱۵ سازمان و نهاد در برگزاری برنامه های آن مشارکت دارند، می‌توان به تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد. تجلیل از برگزیدگان حوزه کتابخوانی، کتابداران و کتابخانه‌های برتر و سایر ارکان حوزه کتاب در تالار وحدت از دیگر برنامه هاست. وزارت آموزش و پرورش هم جشنواره دانایی و توانایی و دومین جشنواره کتاب سال معلم را اجرا می‌کند.

رمضانی ابراز کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی، کتاب سال دانشجویی را برگزار می‌کند. اختتامیه جشنواره ملی کتاب بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است. همچنین در هفته کتاب سومین دوره کتاب کشاورزی و منابع طبیعی، نشستی برای بزرگداشت آذرتاش آذرنوش، انتخاب ناشر نمونه سال، کتابفروشان فعال و پیشکسوت، رونمایی از کتاب‌های حمایت شده به زبان چینی، حمایت از طرح‌های برگزیده روستاییان و افتتاح کتابخانه روستای محروم استان سیستان و بلوچستان هم برگزار می‌شود.

دبیر هفته کتاب با اشاره به برگزاری جلسات کتابخوانی و شعر خوانی، بزرگداشت تجلیل از خادمان نشر در استان ها، گردشگری کتاب، اهدای کتاب و توزیع خدمات مجازی از دیگر برنامه‌های شاخص هفته کتاب است، تصریح کرد: ۲۰ انجمن و تشکل نشر هم برنامه‌هایی در زمینه کتاب در هفته کتاب برگزار می‌کنند از جمله آن‌ها می‌توان به تجلیل از ۱۰ پیشکسوت شعر و داستان در انجمن قلم ایران، رفع مشکل بازاریابی در نظام توزیع و ترویج کتاب که انجمن علمی بازاریابی برگزار می‌کند اشاره کرد .

وی ادامه داد: امسال طرح پاییزه ۱۴۰۰ در هفته کتاب برگزار می‌شود. در مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران به اشکالات در نوع فروش کتاب در این طرح که بر مراجعه به علاقه‌مندان کتاب به کتابفروشی‌ها تمرکز دارد، توجه داریم.  وقتی تجمع کتابفروشی‌ها را در برخی شهر‌های خاص داریم، عمدتاً افراد حاضر در این شهر‌ها از یارانه کتاب برخوردار می‌شوند. در این طرح قرار است یارانه‌های بیشتری به شهر‌های مناطق محروم و شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد. قرار است درصورتی که به اطلاعات دانش آموزان و دانشجویان دسترسی داشته باشیم به آن‌ها خدمات بیشتری داده شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هفته کتاب ، خانه کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.