سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوهری: در انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، تخلفات آشکاری شد

نامزد ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در خصوص حکم ابطال انتخابات این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

مجتبی جوهری، نامزد ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شکایتش از روند انتخابات این فدراسیون اظهار کرد: ۷۵ روز قبل از موعد انتخابات فدراسیون‌ها باید  در خصوص آغاز فرآیند برگزاری انتخابات به وزارت ورزش و جوانان اطلاع بدهند و به ما اعلام شد که باید برای فدراسیون سرپرست انتخاب شود. من نیز کار را به باران چشمه که توسط وزارت ورزش و جوانان وقت سرپرست فدراسیون شده بود، واگذار کردم؛ اما او در انتخابات فدراسیون ثبت نام کرد و این کار تخلف بود. چندین بار در این خصوص به سلطانی فر، وزیر وقت ورزش و جوانان نامه زده شد، اما اتفاقی رخ نداد و من به دلیل روند انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و دادگاه نیز حکم به ابطال این انتخابات داد.

او ادامه داد: سرپرست فدراسیون باید انتخابات را برگزار کند، اما نامزد شدن باران چشمه به نوعی نقض روند برگزاری انتخابات تلقی می‌شود. او حداقل پس از نامزد شدن در انتخابات باید از سمت سرپرستی فدراسیون کنار می‌رفت، اما او به سفر‌های استانی رفته و در فدراسیون حکم صادر می‌کرد. این کار بی طرفی نیست.

دیوان عدالت اداری حکم به ابطال انتخابات فدراسیون داده است

او درباره افراد رای دهنده در انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: وزارت ورزش و جوانان در خصوص افراد رای دهنده در انتخابات فدراسیون ها آیین نامه‌ای را ابلاغ کرده است که قهرمانان المپیک، جهانی، بازی‌های آسیایی و ملی به ترتیب می‌توانند در انتخابات رای بدهند. تیم‌های حاضر در لیگ در مجمع انتخاباتی حضور نداشتند؛ در حالی که ما چندین دوره مسابقات لیگ را برگزار کرده بودیم و در مورد رای دادن مربیان و داوران نیز تخلفاتی وجود داشت. کارشناسان رسمی دادگستری تمامی روند این انتخابات را بررسی کردند و در نهایت دادگاه دیوان عدالت اداری حکم به ابطال انتخابات فدراسیون داد.

جوهری در خصوص شایعاتی مبنی بر همشهری بودن با رئیس دادگاه دیوان عدالت اداری گفت: من در کرمانشاه دادخواستم را به دیوان عدالت اداری فرستادم و دیوان نیز این دادخواست را به شعبه‌ای ارجاع داد که رئیسش از همشهریان من بود و آقایان نیز به این مسئله اعتراض کردند، اما متوجه شدند که قانون دقیقا اجرا شده است و هیچ وقت یک قاضی برای چنین دادخواستی حاضر نمی‌شود آبروی خودش را به خطر بیندازد. من تعجب می‌کنم که چرا این افراد در خصوص وادار کردن روسای هیئت‌های استانی، مربیان، داوران و ورزشکاران برای رای دادن به یک فرد خاص صحبتی نمی کنند. قاضی دادگاه دیوان سالیانه صد‌ها پرونده را بررسی می‌کند. این صحبت‌ها کاملا غیر واقعی هستند. کاملا روند دادرسی پرونده بررسی شده است و صدور حکم ابطال انتخابات درست بوده است.

او افزود: تخلفات در انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کاملا مشخص و رئیس دادگاه نیز به درستی حکم صادر کرده است. در روز‌های پیش رو نیز حکم دادگاه تجدید نظر نیز صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.