سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین عمل IVF در خراسان جنوبی انجام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام اولین عمل IVF در خراسان جنوبی خبر داد.

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مرکز درمان نازایی و ناباروری رویش در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد و تجهیزات کامل این مرکز را در قالب طرح مهارت درمان وزارت بهداشت در حمایت از مراکز ناباروری تحویل گرفتیم و کار با حضور متخصص زنان شد.

او افزود: ۲۰۰ نوزاد با روش IUI در این مرکز به دنیا آمدند، اما بخش IVF یا لقاح داخل رحمی را در این مرکز نداشتیم.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: دو نفر از متخصصین زنان بومی استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در این مرکز شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر چرخه فعالیت این مرکز در زمینه IVF به طور کامل راه اندازی شده است که زوج‌های نابارور می توانند در استان خودمان خدمات دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ارزش ریالی تجهیزات مرکز IVF، پنجاه میلیارد تومان برآورد شده است و کمبود تجهیزات نداریم.

او عنوان کرد: بسته حمایتی که از طرف وزارت بهداشت چندین است ابلاغ شده است، ۹۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها به عهده زوج‌های نابارور است.

دهقانی اظهار کرد: بسته حمایت از زوج‌های نابارور در دستور کار سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است و بخشی از هزینه‌ها را می‌پذیرند و درصدد هستیم تا با مذاکرات انجام شده با بیمه‌ها این پوشش دهی‌ها را کامل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در قالب کمک به زوج‌های ناباروری که تحت درمان این مرکز هستند، زوج ها می‌توانند تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات درمان ناباروری دریافت کنند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.