سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد جمعیت پاییزه علف خواران وحشی پناهگاه حیات وحش دره انجیر

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان یزد از برآورد جمعیت پاییزه علف خواران وحشی پناهگاه حیات وحش دره انجیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اعظم حبیبی پور، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: دره انجیر زیستگاه مناسبی برای زیست گونه‌های مختلف و با ارزش جانوری از جمله یوزپلنگ، جبیر، گوسفند وحشی، بز وحشی، زاغ بور، سوسمار خاردم ایرانی و ... است.

او افزود: تخمین جمعیت علفخواران وحشی پناهگاه حیات وحش دره انجیر با برنامه ریزی و نظارت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و نیز با همکاری محیط بانان و همیاران محلی مورد اعتماد در قالب ۱۰ گروه پیاده و موتوری در یک روز انجام شد.

حبیبی پور ادامه داد: متاسفانه این منطقه در سال‌های گذشته از خشکسالی‌های پی‌در‌پی رنج می‌برد و این در حالیست که این منطقه دارای اقلیم خشک و بیابانی است و همواره تغییرات آب و هوایی نقش مهمی در زندگی موجودات زنده دارد.

این مسئول بیان کرد: پناهگاه حیات وحش دره انجیر در شهرستان اردکان واقع شده و بیش از نیمی از سطح آن را دشت و ما بقی را مناطق کوهستانی، کوهپایه‌ها و تپه ماهور‌ها تشکیل داده است و قرار گیری کوهستان‌ها با دره‌های بزرگ و کوچک در مجاورت تپه ماهور‌ها و دشت‌های هموار و گسترده که زیستگاه مناسبی را برای زیست گونه‌های مختلف جانوری از جمله یوزپلنگ، جبیر، گوسفند وحشی، بز وحشی، زاغ بور، سوسمار خاردم ایرانی و. فراهم آورده است.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.