سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبانی پر از خش خش پاییزی در بازفت+تصاویر

آبان که می‌آید انگار دست روزگار، قلم مو را برداشته است و طبیعت چهارمحال و بختیاری بوم زاگرس را نقش انداخته است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  پاییز چهارمحال و بختیاری لباسی بر تن دارد که هر گوشه‌ای برای خود جهانی است از رنگ، زرد زرد، زرد سبز، زرد طلایی، سبز سبز، سبز طلایی و رنگ به رنگ چهارمحال و بختیاری در آبان ماه خودنمایی می‌کند.

پاییز در چهارمحال وبختیاری، شاعرانگی فصل هاست با پیراهنی طلایی رنگ که پوشیده از برگ هاست و انگار هزاران هزار بار آن را در خمره رنگرزان کرده اند و در آورده اند و حالا آن را روی بند قله‌های کوهستانی برای خشک شدن در مقابل آفتاب، پهن کرده اند.


بیشتر بخوانید


پاییز، در چهارمحال و بختیاری بسان خمره رنگرزی می‌ماند و انگار کسی نشست است و لباس درختان را یکی یکی در این خمره فرو کرده است و رنگ زرد و قرمز حنایی را روی تنه درخت‌ها پاشیده است.

طیف رنگ‌های رنگ زرد تند، طیف رنگ‌ها زرد سوخته، طیف رنگ‌های صورتی، رنگ‌های آبی، رنگ‌های زرد مایل با ترکیب سبز و رنگ‌های قهوه‌ای ملیل با ترکیب سبز و زرد و رنگ‌های سبز با رگه‌های از زرد و این در هم آمیختگی را تنها نقاشان طبیعت گرا درک کرده اند.

پاییز دل نواز بازفت چهارمحال و بختیاری، مقامی است از موسیقی فصل ها، که هر منطقه اش چونان برگ دفتر نقاشی است و هر برگ اش، رنگی متفاوت به خود گرفته است.

بازفت شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در ‎ ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد، سرچشمه رود‌های فلات مرکزی و جنوبی ایران است.

پاییز در بازفت، چنان تصویر زیبا را نقش می‌زند، که در دورنمای تصویری آن، آمیزه رنگ‌های گرم و تند، چشم‌ها را نوازش می‌کند.

پاییز در بازفت کوهرنگ، هر روز رنگ عوض می‌کند و رنگ روز‌ها در این منطقه، بسان جعبه مداد رنگی است، که هر روز درختان لباس رنگی زیباتری بر تن خود می‌پوشند.

 

دره هندو بازفت

 

ترکی

 

ترکی

تلخدان

عکاس در کنار بردگوری - ترکی

عکاس: طهماسب خیری

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رسول محمدی
۲۰:۵۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بازفت زیبا