سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان؛

۱۳ میلیارد تومان به تکمیل طرح فاضلاب شهری کُنارک اختصاص داده می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل طرح فاضلاب شهری و حفر چاهک‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی این شهر بندری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان   در سفر به کنارک و بازدید از طرح‌های در دست اجرای این شهرستان اظهار داشت: طرح فاضلاب شهری کنارک از پروژه‌های مهم است که باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی افزود: جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی نیز از دغدغه‌های شهروندان است که برای آن سه میلیارد اختصاص پیدا کرده تا چاهک‌ها هر چه سریعتر تکمیل بخشی از آب بارندگی‌ها جمع‌آوری شود.

شهردار بندر کنارک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح فاضلاب شهری با مشارکت شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان و شهرداری کنارک در حال اجرا است که در مجموع چهار ایستگاه دارد.

درویش بلوچ نیا افزود: از مجموع ایستگاه‌ها یکی فعال بوده و دومین ایستگاه هم تا بهمن‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی ایستگاه سوم نیز بزودی آغاز و در نیمه اول ١٤٠١ وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: با تکمیل طرح فاضلاب شهری مشکل بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان کنارک مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح فاضلاب شهری قول مساعد برای تخصیص سریع ۱۰ میلیارد تومان را داده و با این اقدام بسیاری از مشکلات کمبود اعتبار این پروژه برطرف می‌شود.

شهردار بندر کنارک با بیان اینکه در مجموع پنج چاهک (جمع‌آوری سریع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها) در شهر کنارک احداث شده و در حال اجرای شبکه انتقال است، اضافه کرد: علاوه بر این‌ها سه چاهک دیگر با اعتبار سه میلیارد تومان در حال احداث است که در مجموع تعداد چاهک‌ها به هشت حلقه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار خانوار با جمعیت ٤٨ هزار نفر در شهر کنارک زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: خاک در کنارک نفوذ ناپذیر و در زمان بارندگی‌ها مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران با مردم و مسوولان سواحل مکران (شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری) دیدار و از محل ساخت بازارچه پسابندر دشتیاری، ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و بنادر شهید کلانتری و بهشتی چابهار نیز بازدید و پایگاه اورژانس ۱۱۵ پسابندر دشتیاری را افتتاح کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.