سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار، یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار این قابلیت را دارد که با سرعت به یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور تبدیل شود و در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز آن اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتصال خط آهن بندر چابهار به زاهدان برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم با بودجه مناسب این خطوط ریلی را به هم وصل کنیم.

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه ۲۵۰هزار تُن ظرفیت انباری داریم افزود: قرار شده شرکت بازرگانی دولتی ۱۵۰هزار تُن انبار مسقف از محل انبار‌های روباز احداث کند که بتوانیم توان ذخیره‌سازی و انباشت کالا‌ها را داشته باشیم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: بیشتر کالا‌های وارداتی بندر چابهار جزو کالا‌های اساسی بوده و ممکن است در فضای باز آسیب ببینند.

وی دیگر اقداماتی که باید در این بندر مهم انجام شود را، ایجاد کارخانه‌های فراروی دانست و افزود: با این امکان میتوانیم به اندازه یک کشتی ۶۰هزار تُنی مخرن روغن داشته باشیم و یک کارخانه تصفیه روغن و شکر نیز راه‌اندازی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به کارخانه‌هایی نیاز داریم که چابهار را به یک بندر تجاری تولیدی تبدیل کند و اشتغال خوبی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: بندر چابهار تا الان کارکرد خوبی داشته و در ۶ماه به اندازه یک میلیون و ۲۰۰هزار تُن تخلیه و بارگیری انجام شده و امید است تا آخر سال چهار و نیم میلیون تن ظرفیت بارگیری انجام شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: تلاش کردیم تا بتوانیم کشتی‌های کالای اساسی را برای تخلیه در بندر بیاوریم، اما مشکل اینجا است که به شدت کمبود تامین ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: پیشنهاداتی به وزیر راه داده شده است که این اجازه را بدهند که از طریق منطقه آزاد هزار دستگاه کِشنده را حتی بدون اختصاص ارز وارد کنیم.

وی ادامه داد: اگر این تعداد کشنده را بیاوریم ظرفیت فوق‌العاده‌ای به زیرساخت بندری چابهار اضافه خواهد شد و حوزه اشتغال گسترده‌ای هم در استان ایجاد می‌شود.

استاندار بیان کرد: مهمترین نیاز بندر برای اینکه بتواند ظرفیتش را یک جهش اساسی بدهد این است که به راه‌آهن متصل شود، خط آهن چابهار به زاهدان برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم با بودجه مناسب بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند به خوبی در بندر چابهار فعالیت کند گفت: سیستان و بلوچستان مکان مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های مردمی است.

انتهای پیام/ع 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.