سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گردهمایی ائمه جمعه نیکشهر و قصرقند مطرح شد؛

علماء و مسئولین در کنار مردم پاسخگوی مشکلات باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه با اخلاق حسنه خود مردم را جذب کنند و در برابر مشکلات همراه با مسئولین در کنار مردم و پاسخگو باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین منصئر باقر بیگ مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان  در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند با محوریت نقش روحانیون در پیشرفت و توسعه استان به میزبانی نیکشهر برگزار شد گفت: مهر و محبت به مردم یکی از ویژگی‌های بارز پیامبر (ص) بود که نقش مهمی در گرایش مردم به دین مبین اسلام داشته است.

او گفت: علماء باید مشکلات مردم را بشنوند و به مسئولان برسانند و از حقوق مردم دفاع کنند و در برابر مفاسد اجتماعی در خط مقدم باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با قدر دانی از زحمات فرماندار شهرستان نیکشهر و علما اهل سنت و تشیّع در تحکیم وحدت بین مردم افزود: امامان جمعه با سر لوحه قرار دادن سیره حضرت محمد (ص) و بیان مشکلات مردم، باعث رونق نماز عبادی _ سیاسی جمعه شوند.

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر نیز با بیان نقش مهم ائمه جمعه در تامین امنیت و کمک به توسعه منطقه بیان کرد: بدون شک همراهی علما با ارگان‌های مختلف می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت را هموار سازد.

فرماندار شهرستان نیکشهر در ادامه عنوان کرد: ارائه راهکار و پیشنهاد توسط امامان جمعه قطعا تاثیر بسزایی در آبادانی با توجه به شرایط زیست هر منطقه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی یعقوبی امام جمعه شهرستان نیکشهر نیز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند گفت: امامان جمعه با ترویج فرهنگ اسلامی _ ایرانی می‌توانند با کمک به بنیان‌های خانواده، از بسیاری از ناهنجاری اجتماعی جلوگیری کنند.

مولوی وحیدی فر امام جمعه اهلسنت شهرستان نیکشهر با اشاره به اهمیت بیان مسائل روز توسط ائمه جمعه و جماعات تصریح کرد:
علماء باید مشکلات مردم را بشنوند و به مسئولان برسانند و از حقوق مردم دفاع کنند و در برابر مفاسد اجتماعی در خط مقدم باشند.

مولوی فضل الله رئیسی امام جمعه بخش ساربوک شهرستان قصرقند در این نشست همکاری هر چه بیشتر دولتمردان و مسئولین را با ائمه جمعه در ابعاد مختلف خواستار شد.

در حاشیه این گردهمایی مراسم تکریم حجت الاسلام والمسلمین علی رئوفی نژاد و معارفه حجت الاسلام والمسلمین بامری بعنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیکشهر برگزار شد و از زحمات ده ساله رئیس سابق تبلیغات اسلامی نیکشهر قدر دانی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.