سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطاب به عربستان؛

حزب‌ الله لبنان: ما هیچ رابطه مشروط و دیکته شده‌ای را نمی‌پذیریم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به بحران پیش آمده میان ریاض و بیروت اعلام کرد که عربستان موضعی تهاجمی نسبت به لبنان دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بعد از بحرانی که میان عربستان و لبنان ایجاد شده است، اعلام کرد: موضع عربستان در قبال لبنان تهاجمی است. موضع قرداحی (وزیر اطلاع رسانی لبنان) در قبال جنگ یمن منصفانه و شایسته تقدیر است.

او در ادامه افزود: ما درک می‌کنیم که کشوری بخواهد سفرای خود را از یک کشور دیگر خارج کند در صورتی که در آن کشور جنگ یا کشتار یا اتفاقی این چنینی رخ داده باشد، اما لبنان کاری نکرده. وزیر لبنان سخنانی را بیان کرد که همه می‌گویند. لبنان کشور آزادی است و هر کسی حق دارد نظر موافق یا مخالف خود را اعلام کند. بعد‌ها مشخص شد که مشکل عربستان «حزب‌ الله» است.

شیخ نعیم قاسم همچنین گفت: ما همیشه با عربستان و سایرین روابط عادی و معمولی اما با عزت داشته‌ایم و هیچ رابطه‌ای را که در آن شرط و دیکته وجود داشته باشد، نمی‌پذیریم. لازم است بدانند که اینجا لبنان است، کشوری قدرتمند، مستقل و آزاد که با قدرت خود اسرائیل و تروریست‌ها را از خاک خود خارج کرد.

نعیم قاسم اضافه کرد: امروز می‌توانیم با قدرت بگوییم که شریف‌ترین آرمان، «مقاومت» است. زیرا موقعیت ما را بالا می‌برد، سرزمین و مردم ما را آزاد می‌کند، عزت ما را باز می‌گرداند و آینده را برای فرزندانمان آماده می‌کند. ما از آن‌ها (عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس) می‌خواهیم که از مردم و کشور‌های خود حمایت کنند، زیرا اگر فکر می‌کنند با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پادشاهی و آینده خود را حفظ خواهند کرد، سخت در اشتباه هستند. زیرا اسرائیل هرگز وارد کشوری نشد مگر اینکه نظام آن را تغییر داد. شاید در سال‌های آینده بشنویم که چگونه اسرائیل یک شاهزاده را برکنار کرد، شاهی را عوض کرد و شاه دیگری آورد. اگر اسرائیل وارد کشوری شود، آن را کنترل می‌کند، مخصوصاً که مورد حمایت آمریکاست و کشور‌های بزرگ جهان با اسرائیل توطئه می‌کنند تا نفوذ خود را گسترش دهند. اما ان‌شاءالله ما دیگر این را نمی‌بینیم، زیرا قبل از آن که پادشاه یا شاهزاده‌ای تغییر کند، اسرائیل به پایان رسیده است.

شیخ نعیم قاسم بر پایبندی حزب الله به برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی هم تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در آن تلاش خواهیم کرد و بار دیگر میزان محبوبیت خود و اعتماد مردم به ما را ثابت می‌کنیم و به کسانی که از خارج از کشور کمک می‌خواهند می‌گوییم که از همه آن‌ها کمک بگیرید. پول سفارتخانه‌ها را بگیرید با استفاده از خارجی‌ها ما را تحریم کنید، تحریف کنید، اما مردم به کسانی رای می‌‎دهند که به آن‌ها ایمان و یقین داشته باشند.

او در پایان نیز اعلام کرد بار دیگر با پایبندی به اصول انتخابات در آن شرکت خواهند کرد و نشان خواهند داد که اقدامات و اعمالی که برای تهدید و تحریف حزب‌الله انجام می‌گیرد برخلاف واقعیت است و تلاش کسانی که می‌خواهند میان این حزب و مردم لبنان فاصله بیندازند نتیجه نخواهد داشت.

در پی اختلافات اخیر میان کشور‌های عربی از یکسو و لبنان از سوی دیگر، هیئتی از اتحادیه عرب راهی بیروت، پایتخت لبنان خواهد شد و ریاست این هیئت با «حسام زکی» دستیار دبیرکل اتحادیه عرب خواهد بود.

در پی سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص پوچ خواندن جنگ یمن، کشور‌های عربستان، امارات، کویت و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و از سفرای لبنانی خواستند تا خاکشان را ترک کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.